Σύμφωνα με την Carrie Keenan- Social Media και Community Manager στην Thill Logistics Inc- το αντικείμενο απασχόλησης ενός social media manager είναι για πάρα πολλούς άγνωστο και παρεξηγημένο. Για τον λόγο αυτό δημιούργησε έναν δεκάλογο στον οποίο αναφέρει τι δεν πρέπει ποτέ να πει κάποιος για έναν social media manager και τον οποίο παραθέτουμε σε μετάφραση.
Το Facebook είναι ένα μέρος των social media και όχι ολόκληρη η δουλειά. Χρειάζεται πολύ καλή γνώση για όλα τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης καθώς και τον καλύτερο τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη παρουσία μιας επιχείρησης στην κοινότητα της.
Η αλήθεια είναι πως το Tweeter είναι από τα πιο σημαντικά Social Media εργαλεία και αποτελεί άμεσο τρόπο αλληλεπίδρασης με τα μέλη της κοινότητας σας.
Με μία απλή λέξη: Πολλά!
Μερικά από αυτά είναι να δημιουργώ και να επιμελούμαι περιεχόμενο, να φτιάχνω διαγωνισμούς στο Facebook, να συντάσσω μηνιαίες αναφορές για την πορεία της παρουσίας σας στα Social Media, να ερευνώ τι λένε οι χρήστες για την επιχείρηση σας, να χειρίζομαι και να απαντώ σε σχόλια και ερωτήσεις πελατών σας ενώ ταυτόχρονα να διατηρώ την καλή φήμη του Brand για την επιχείρηση σας.
Τα Social Media είναι ένα ιδανικό μέρος για να εμπλακείτε στις κοινότητες όπου συμμετέχουν οι πελάτες σας, ώστε να τους ακούσετε και να τους γνωρίσετε καλύτερα. Η εμπλοκή στις social media κοινότητες βοηθάει να παραμένει η επιχείρησή σας πάντα στο μυαλό των πελατών σας, ενώ σας δίνει ταυτόχρονα την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε με τον κάθε πελάτη σας ξεχωριστά.
Όχι, η διαχείριση των Social Media είναι μία υπηρεσία. Πληρώνετε κάποιον για να διαχειρίζεται το λογαριασμό σας στα Social Media με τον ίδιο τρόπο που θα πληρώνατε το λογιστή σας για να κρατάει τα φορολογικά σας ή τον δικηγόρο σας για να διαβάζει και να συντάσσει συμβόλαια . Θα ζητούσατε ποτέ αυτές οι υπηρεσίες να παρέχονται δωρεάν;
Μπορεί τα πράγματα να εξελιχθούν μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας και μπορεί να τροποποιηθούν τα κανάλια επικοινωνίας όμως η ανάγκη κάθε επιχείρησης να εμπλέκεται σε online κοινότητες θα υπάρχει πάντα και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ οπότε απλά θα εξελιχθεί και ο social media manager για μπορέσει να ανταποκριθεί στις αλλαγές και τις νέες απαιτήσεις.
Το θέμα δεν είναι αν θα το κάνει αλλά πώς θα το κάνει. Το άτομο που βρίσκεται πίσω από τα social media είναι ακόμα ένα πρόσωπο της επιχείρησής σας και ό,τι λέει και κάνει online έχει βαθύτερο αντίκτυπο σε αυτήν. Να θυμάστε πάντα ότι, σύμφωνα με τον Scott Stratten, “χρειάζεται μια ολόκληρη ζωή για να χτίσεις τη φήμη σου και ένα μόνο tweet για να την καταστρέψεις“.
Ναι, αλλά αναλογιστείτε το εξής: αυτά τα φαινομενικά απλά tweets ή κάθε άλλη ανάρτηση στο Facebook ή σε άλλο κοινωνικό δίκτυο εμπεριέχουν πολλή σκέψη και επεξεργασία. Π.χ ταιριάζει αυτό το tweet με τη φωνή του brand; Κολλάει με τη social media στρατηγική μας; Αν είναι από κάποια άλλη πηγή, είναι η πηγή του αξιόπιστη; Είναι τα γεγονότα πραγματικά; Είναι η ορθογραφία και η σύνταξη σωστές; Και αυτές είναι μόνο κάποιες από τις σκέψεις που υπάρχουν πίσω από κάθε ανάρτηση που γίνεται σε κάθε κοινωνικό δίκτυο.
Ενώ το να ανοίξεις ένα βασικό social media λογαριασμό είναι όντως δωρεάν, από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν χρεώσεις για τη χρήση κάποιων εργαλείων, τα οποία εργαλεία είναι, κατά κύριο λόγο, πολύ χρήσιμα για μια πιο δυναμική παρουσία της επιχείρησης σας. Επιπλέον, θα πρέπει να αναλογιστείτε και το κόστος του χρόνου. Τα social media είναι ζωντανά και ενεργά 24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες τη βδομάδα, 365 μέρες το χρόνο. Έχετε εσείς το χρόνο να απαντάτε σε κάθε ανάρτηση στο Facebook ή να γράφετε για το blog σας και παράλληλα να απαντάτε και στα σχόλια;
Αυτή είναι η πραγματική μου δουλειά, και οι υπηρεσίες που προσφέρω για μια πιο ολοκληρωμένη και επιτυχημένη παρουσία της επιχείρησης σας στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης. Να γιατί τελικά χρειάζεται πάντα ένας Social Media Manager σε κάθε επιχείρηση που ασχολείται ενεργά με την προβολή της στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.