Το Facebook προχώρησε πριν ένα μήνα στο λανσάρισμα ενός τρόπου διαφήμισης που έχει να κάνει με τον εντοπισμό της τοποθεσίας του χρήστη, ώστε να τον πείθει να επισκέπτεται τα καταστήματα που είναι στην κοντινή του απόσταση. Σύντομα, οι επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε όποιον ζει ή ήταν πρόσφατα σε μία απόσταση από το κατάστημά τους. Οι διαφημιστές μπορούν να ορίσουν μια ακτίνα τόσο μικρή όσο το χιλιόμετρο και οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών ή στον υπολογιστή τους. Αυτές οι νέες διαφημίσεις που στηρίζονται στην αναγνώριση της τοποθεσίας είναι ήδη διαθέσιμες στους επιχειρηματίες στην Αμερική, ενώ σε μερικούς μήνες αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στις υπόλοιπες χώρες.
Αυτού του είδους η υπερ-τοπική διαφήμιση ήταν από καιρό στα πλάνα του Facebook. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2011 το Facebook είχε προσλάβει την εταιρεία Rel8tion που είχε αντικείμενο αυτή ακριβώς την τοπικά στοχευμένη διαφήμιση. Αργότερα, τον Ιούνιο του 2012 η αντιπρόεδρος του Facebook, Carolyn Everson, υπονόησε ότι θα ερχόταν η στιγμή που τα τηλέφωνα που εντοπίζουν την τοποθεσία του χρήστη τους θα ενίσχυαν την υπερ-τοπική διαφήμιση στο Facebook. Οι διαφημίσεις για την ώρα δεν εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο, αλλά μάλλον σύντομα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να στοιχηματίζουν από πριν σε ένα υπερ-τοπικό κοινό-στόχος, ώστε οι διαφημίσεις να εμφανίζονται σε αυτό όταν εισέρχεται στο γεωγραφικό σημείο που εκείνες έχουν ορίσει.
Το Facebook έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες μέσω κινητής τηλεφωνίας, πολλοί από τους οποίους δίνουν πρόσβαση στην τοποθεσία τους, και πολλούς ακόμη που μπαίνουν από τον υπολογιστή τους και δηλώνουν το που διαμένουν ή μπορούν ακόμα να εντοπιστούν και από την IP διεύθυνσή τους. Αυτό σημαίνει ότι το Facebook έχει τα δεδομένα που χρειάζεται για να κάνει τις υπερ-τοπικές διαφημίσεις πραγματικότητα. Μάλιστα χάρη στη λειτουργία Nearby Friends που πρόσφατα λάνσαρε, για ορισμένους χρήστες μπορεί να έχει και την τοποθεσία τους σε πραγματικό χρόνο.
Οι επιχειρήσεις μπορούν να καταχωρήσουν τη διεύθυνσή τους ή να την επιλέξουν από τη σελίδα τους στο Facebook, να ορίσουν τη χιλιομετρική ακτίνα στην οποία θέλουν να στοχεύσουν, το φύλο, και το ηλικιακό εύρος, να προσθέσουν μία φωτογραφία και ένα μήνυμα και το Facebook απευθύνει τις διαφημίσεις στους ανθρώπους που βρίσκονται στην περιοχή. Οι επιχειρήσεις μπορούν ακόμη να επιλέξουν να συμπεριλάβουν οδηγίες διαδρομής στη διαφήμισή τους μέσω ενός κουμπιού που εκκινεί μία εφαρμογή χάρτη στο κινητό τηλέφωνο των χρηστών.
Φανταστείτε να περπατάτε σε ένα οικοδομικό τετράγωνο, να τσεκάρετε τις ενημερώσεις σας (News Feed) και να βρίσκετε μία διαφήμιση για ένα μπαρ ή για ένα κατάστημα ρούχων μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά. Αυτές οι διαφημίσεις κατά πάσα πιθανότητα δεν θα ήταν το ίδιο αποτελεσματικές, αν απευθύνονταν σε ολόκληρη την πόλη. Αλλά βρίσκοντας ανθρώπους εντός χιλιομέτρου από την επιχείρηση, το Facebook μπορεί να καταφέρει να αξιοποιήσει την παρουσία πεζών φέρνοντάς τους μέσα στο κατάστημα και αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε πραγματικές πωλήσεις. Αυτό είναι κάτι που οι επιχειρήσεις κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πρόθυμες να πληρώσουν και που δεν θα μπορούν να λάβουν από άλλα εργαλεία διαφήμισης.