Branding είναι ο συνδυασμός χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων (με χρήση χρωμάτων, λογότυπων κ.ο.κ), το οποίο επικοινωνεί με ένα όνομα, ή ένα σύμβολο, επηρεάζει τη διαδικασία σκέψης στο μυαλό ενός κοινού και δημιουργεί αξία. Πολλές έρευνες που γίνονται σε συνεργασία με πολλούς ψυχολόγους έχουν δείξει ότι τα χρώματα παίζουν τεράστιο ρόλο στην ψυχολογία του καταναλωτή με αποτέλεσμα να επηρεάζονται άμεσα και οι πωλήσεις των προϊόντων.
Στο διαδίκτυο εάν επιλέξετε ένα μουντό χρώμα ακόμα και να έχετε τρομερό περιεχόμενο, κατά πάσα πιθανότητα θα αγνοηθεί. Το χρώμα είναι εκείνο που καθοδηγεί το μάτι επηρεάζοντας τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς σας. Έχει αποδειχθεί πως σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις που καλούνται να πάρουν επί τόπου και με πίεση χρόνου, οι καταναλωτές σκέφτονται με βάση το χρώμα στο 90% των περιπτώσεων. Επίσης, μια έρευνα με τίτλο «Το Συναρπαστικό Κόκκινο και το Ικανό Μπλε» επιβεβαιώνει ότι η πραγματοποίηση της αγοράς επηρεάζεται πολύ από τα χρώματα, γιατί επιδρούν στον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτό το brand. Αυτό σημαίνει ότι τα χρώματα επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές βλέπουν το brand.
Σε γενικές γραμμές, το κίτρινο (το οποίο είναι και το πιο χαρούμενο στη χρωματική παλέτα), το πορτοκαλί, το φούξια και το κόκκινο θεωρούνται φωτεινά και ζεστά με το κόκκινο να είναι το πιο δημοφιλές χρώμα στο marketing. Τραβάει την προσοχή δημιουργώντας το αίσθημα του επείγοντος-βασικό για τις πωλήσεις.
Το πορτοκαλί εκφράζει μετάλλαξη. Είναι το χρώμα των ιδεών και της φαντασίας. Έχει παρατηρηθεί ότι αυξάνει τις πωλήσεις σε χώρους καταστημάτων και εμπνέει εμπιστοσύνη.
Το πράσινο συμβολίζει, τη φύση (σε όλη της την έκταση και το μεγαλείο), την ανάπτυξη, τον πολλαπλασιασμό και χρησιμοποιείται στην προώθηση περιβαλλοντικών ζητημάτων.
Το μπλε, δημιουργεί την αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης και επιλέγεται συχνά από τράπεζες και επιχειρήσεις.
Πέρα από την ερμηνεία χρωμάτων πολύ μεγάλο ρόλο παίζουν και είναι οι διαφορές στις προτιμήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. Σε γενικές γραμμές αυτό που ισχύει είναι πως οι άνδρες προτιμούν τα φωτεινά χρώματα ενώ οι γυναίκες τα απαλά.
Αναλυτικότερα:
Αγαπημένα χρώματα Ανδρών και Γυναικών
Λιγότερο αγαπημένα χρώματα Ανδρών-Γυναικών
Εύκολη συνταγή επιτυχίας για την επιλογή χρωμάτων για το brand σας, δεν υπάρχει. Ωστόσο, αυτό που σίγουρα θα πρέπει να κάνετε είναι να λαμβάνετε πάντα υπ’όψιν το γενικότερο πλαίσιο μέσα στο οποίο εργάζεστε. Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην πειθώ είναι τα συναισθήματα που δημιουργεί το brand σας και η εικόνα του. Τα χρώματα έρχονται στο προσκήνιο, όταν μπορούν να ταιριάξουν με την επιθυμητή προσωπικότητα ενός brand.