Πολλές φορές έχουμε αναφέρει, ότι η διαχείριση των Social Media μιας επιχείρησης δεν είναι εύκολη υπόθεση, και απαιτείται συγκεκριμένη στρατηγική, καθώς ορισμένα λάθη μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία αρνητικής φήμης. Για να δούμε, όμως, ποιά είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη;
Σχετικά με τη συχνότητα των post, δεν υπάρχει ένα σταθερός κανόνας, αλλά αυτό που σίγουρα δεν θες είναι να κουράσεις τους fans σου με υπερβολικά post. Για αυτό και σημαντικός συντελεστής της απόφασης πρέπει να είναι το engagement rate. Πάντως 3-5 post/εβδομάδα στο facebook είναι αρκετά. Εξάλλου εσύ θα ήθελες ένα newsfeed “σπαμαρισμένο” από μια και μόνο εταιρεία;
Ένας από τους κυριότερους λόγους ύπαρξης των social media για την επιχείρησή σου είναι το engagement με το κοινό-στόχο. Εάν δεν αλληλεπιδράς με το κοινό σου τότε ποιό το νόημα της δαπάνης χρόνου και χρημάτων στα social media; Ακόμα και εάν κάποιος πελάτης κάνει αρνητικά παράπονα (και ειδικά σε αυτή την περίπτωση) ή λέει κάτι αρνητικό για την επιχείρησή σου, τότε κρίνεται αναγκαίο να απαντήσεις σύντομα με ευγενικό τρόπο.
Η γνωστή αεροπορική εταιρεία British Airways αποτελεί ένα τυπικό παράδειγμα. Ένας πελάτης παραπονέθηκε για τις υπηρεσίες της αεροπορικής και το μήνυμά του αγνοήθηκε για 8 ώρες. Στη συνέχεια ο εκνευρισμένος πελάτης πλήρωσε στο Twitter (!), ώστε να προμοτάρει σε μεγαλύτερο κοινό τη συμπεριφορά της εταιρείας και να επηρεάσει έτσι τη φήμη της.
Τελικά η British Airways απάντησε ότι η ανανέωση του Twitter γίνεται μόνο τις κανονικές ώρες εργασίας.
Αυτό αποτέλεσε και το δεύτερο λάθος της αεροπορικής – τα social media τρέχουν συνεχώς και δεν σταματάνε ποτέ. Εάν θέλεις να είναι επιτυχημένη η δραστηριότητά σου σε αυτά, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να απαντάς τουλάχιστον τις ώρες που το προϊόν ή υπηρεσία που παρέχεις λαμβάνει μέρος (ακόμα και αν αυτές είναι το 24ωρο).
Μπορείς να αναφέρεις το νέο προϊόν ή τη νέα διαφήμιση που πρόκειται να κυκλοφορήσεις. Αλλά δεν γίνεται η fb page να χρησιμεύει σαν e-shop και μόνο. Γενικά καλό θα ήταν να ακολουθηθεί ο κανόνας 60-40, δηλαδή 60% δημοσίευση περιεχομένου με engagement posts και νέα που ενδιαφέρουν το κοινό σου (σχετικά πάντα με το brand σου) και τα υπόλοιπα 40% να είναι προωθητικά. Και ναι, μπορείς να βρεις σχετικό περιεχόμενο από τη στιγμή που συνειδητοποιήσεις, ποιό είναι το κοινό στόχος σου και οι επιθυμίες του.
Εσείς ποιά άλλα λάθη έχετε παρατηρήσει;