Οι προωθημένες δημοσιεύσεις φέρουν την ετικέτα «χορηγούμενες» (sponsored) και εμφανίζονται στην κορυφή των ενημερώσεων (είτε στον υπολογιστή είτε στο κινητό) των ανθρώπων που στοχεύουν. Όταν οι άνθρωποι αυτοί αλληλεπιδρούν με την προωθημένη δημοσίευση, αυτή η δημοσίευση εμφανίζεται και στις ενημερώσεις των φίλων τους.
Δεν μπορείτε να πληρώσετε το Facebook να αυξήσει τη δέσμευση στις αναρτήσεις της σελίδας σας, αλλά μπορείτε να πληρώσετε για περισσότερη απήχηση (ο αριθμός των ανθρώπων που βλέπουν τη δημοσίευση).
Είστε ελεύθεροι να προωθήσετε όποια δημοσίευση επιθυμείτε και τα ενδιαφερόμενα μέρη θα χαρούν να πάρουν τα χρήματά σας. Αλλά κατά κανόνα είναι καλύτερο να επιλέγετε μόνο δημοσιεύσεις που έχουν πάει καλά ως προς τη δέσμευση.
Στο παρελθόν, η προώθηση μιας δημοσίευσης ήταν κάτι σαν την ελεύθερη σκοποβολή. Ως εκ τούτου δεν ξέραμε ποτέ τον στόχο.
Τώρα πια μπορείτε να στοχεύσετε σε συγκεκριμένους χρήστες του Facebook με τέσσερις τρόπους:
Τοποθεσία – μπορείτε να γίνετε συγκεκριμένοι επιλέγοντας πόλεις ή να γενικεύσετε επιλέγοντας χώρες.
Φύλλο – Άνδρες ή Γυναίκες
Ηλικία – 13 και άνω
Ενδιαφέροντα – στόχευση ανθρώπων με βάση τις σελίδες που τους αρέσουν, τα συναφή θέματα, εφαρμογές (apps) που χρησιμοποιούν και συγκεκριμένες διαφημίσεις πάνω στις οποίες είχαν κάνει κλικ.
Αυτές οι επιλογές στόχευσης κάνουν την προώθηση της δημοσίευσης να μοιάζει περισσότερο με την σκόπευση με τόξο και βέλος, που είναι πολύ πιο ακριβής από το τουφέκι.
Εφαρμόζοντας την πρακτική της ακρίβειας στη στόχευση των διαφημίσεων, απολαμβάνετε τουλάχιστον 3 πλεονεκτήματα:
Σώζετε Χρήματα – Οι διαφημίσεις που είναι καλά στοχευόμενες στοιχίζουν λιγότερο από αυτές που στοχεύουν σε ευρύ κοινό.
Αποφεύγετε τα Ανεπιθύμητα – με το να στοχεύετε τις διαφημίσεις σε ανθρώπους που έχουν περισσότερες πιθανότητες να δεσμευτούν (engage) με τις αναρτήσεις σας, λιγοστεύουν οι πιθανότητες να χαρακτηρίσουν την ανάρτησή σας είτε ως «δε θέλω να το βλέπω» είτε ως «απόκρυψη όλων των διαφημίσεων».
Σκεφτείτε με Στρατηγικό Τρόπο – η στόχευση διαφημίσεων με βάση την τοποθεσία, το φύλλο, την ηλικία και τα ενδιαφέροντα σάς αναγκάζει να καταλάβετε καλύτερα το κοινό σας, που είναι αναπόσπαστο κομμάτι οποιαδήποτε στρατηγικής στα κοινωνικά δίκτυα.
Η στόχευση ανθρώπων που ενδιαφέρονται για το αντικείμενό σας έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο CTR (click-through rate).
Σας προτείνουμε τρεις τρόπους με τους οποίους θα στοχεύετε καλύτερα στο Facebook:
Χρησιμοποιήστε τα Στατιστικά Στοιχεία του Facebook: Πατήστε στην επιλογή «Άτομα» και κατόπιν πατήστε στην επιλογή «Άτομα που Προσελκύσατε».
Πρόκειται για μια αναφορά σε δημογραφικά στατιστικά των ανθρώπων που έχουν δεσμευτεί (engaged) με το περιεχόμενο της σελίδας σας. Αν χρησιμοποιείτε κριτήρια όπως το φύλο, η ηλικία και η τοποθεσία για να στοχεύσετε μία δημοσίευση τότε θα αυξηθεί ο δείκτης δέσμευσης (engagement rate) για την εν λόγω δημοσίευση
Αφού προσδιορίσετε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα στα οποία θα στοχεύσετε είστε έτοιμοι να προωθήσετε τη δημοσίευσή σας.
Χρειάζεται μόνο να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
1. Πατήστε Προώθηση Δημοσίευσης στο κάτω δεξί μέρος της δημοσίευσης που επιθυμείτε να προωθήσετε (απαραίτητη προϋπόθεση να είστε διαχειριστής της σελίδας).
2. Επιλέξτε το κοινό σας – Μόλις πατήσετε Προώθηση Δημοσίευσης ανοίγει ένα νέο παράθυρο με τις εξής επιλογές ως προς το κοινό:
Άτομα στα οποία αρέσει η σελίδα σας καθώς και στους φίλους τους (πολύ γενικό και ευρύ)
Άτομα που επιλέγετε μέσω της στόχευσης
Αν επιλέξετε το δεύτερο θα εμφανισθούν οι εξής επιλογές:
Τοποθεσία Ηλικία Φύλο Ενδιαφέροντα
Συμπληρώστε αυτά τα κενά με τις πληροφορίες που συγκεντρώσατε από τα Στατιστικά Στοιχεία του Facebook, Graph search, and your Custom Email Audience.
3. Σώστε το Κοινό σας – Θα θελήσετε να σώσετε αυτά τα κριτήρια στόχευσης για μελλοντική χρήση. Δώστε στο κοινό σας ένα όνομα και πατήστε «Αποθήκευση».
4. Επιλέξτε τη διάρκεια που θα τρέξει η προώθηση – 1 έως 7 ημέρες Αν θέλετε η δημοσίευσή σας να τρέξει για περισσότερο θα πρέπει να επιλέξτε «Περισσότερες Επιλογές»
5. Πατήστε Προώθηση – Αφού πατήσετε «Προώθηση» εμφανίζεται ένα νέο παράθυρο για να προσθέσετε μέθοδο πληρωμής. Αφού δώσετε τα στοιχεία της κάρτας σας ή του pay pal λογαριασμού σας, τότε πατήστε «Υποβολή». Αφού πατήσετε «Υποβολή» εμφανίζεται ένα νέο παράθυρο που λέει ότι το Facebook πρέπει να εξετάσει τη διαφήμιση (αυτό συνήθως παίρνει 15-20 λεπτά).
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για περισσότερες διευκρινίσεις – λεπτομέρειες.