Πάνω από το 46% του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί το internet. Τη μερίδα του λέοντος στην χρήση του διαδικτύου κατέχουν τα social media. Ως εκ τούτου, οι καμπάνιες marketing θα πρέπει να περιλαμβάνουν και τα social media για να πετύχουν. Ωστόσο, συμβαίνει συχνά πολλές τέτοιες καμπάνιες να αποτυγχάνουν.
Ακολουθούν, λοιπόν, επτά συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν να πετύχει η στρατηγική marketing της εταιρείας σας στα social media:
1. Δημιουργήστε ένα πλάνο marketing και για τα κοινωνικά δίκτυα. Ένα λάθος που κάνουν πολλές εταιρείες είναι να μην έχουν συγκεκριμένο πλάνο marketing. Θα πρέπει να έχετε ένα πλάνο για όλα τα social media που θέλετε να χρησιμοποιήσετε. Θα πρέπει να περιέχει συγκεκριμένους στόχους και να γίνεται έλεγχος της κάθε καμπάνιας για να βλέπετε πόσο πετυχημένη είναι. Με ένα καλό πλάνο είναι πιο πιθανό να βγείτε κερδισμένοι από την παρουσία σας στα social media.
2. Δώστε μεγάλη βάση στην αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Ένα από τα κλειδιά μιας επιτυχημένης καμπάνιας στα social media είναι η αλληλεπίδραση, κάτι που δεν είναι εφικτό με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Στα social media , όμως είναι. Να είστε ενεργοί και να αλληλεπιδράτε με τους χρήστες των κοινωνικών μέσων που αναφέρουν την εταιρεία ή το προϊόν σας. Επίσης προσπαθήστε να απαντάτε άμεσα και γρήγορα σε ερωτήσεις πελατών. Τα σχόλια των πελατών σας στα social media θα πρέπει να μεταφέρονται στους υπεύθυνους, για περαιτέρω έρευνα.
3. Η παρακολούθηση είναι σημαντική. Ένα άλλο κλειδί για την σωστή χρήση των social media είναι να παρακολουθείτε πως το εμπορικό σήμα σας, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας σχολιάζονται στις διαφορετικές πλατφόρμες. Αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι ανεκτίμητες, καθώς έτσι έχετε άμεση εικόνα για το πώς η εταιρεία και τα προϊόντα σας φαίνονται στο ευρύ κοινό.
4. Προγραμματίστε τις ενημερώσεις σας στα social media. Παρά το γεγονός ότι θέλετε η αλληλεπίδραση με τους χρήστες να φαίνεται αυθόρμητη και γνήσια, από την άλλη πλευρά θα πρέπει να δημοσιεύετε περιεχόμενο σε τακτική βάση. Αν αφήσετε τον λογαριασμό σας για μέρες χωρίς κάποια ανάρτηση τότε δεν τον χρησιμοποιείτε σωστά. Θα πρέπει επίσης να προγραμματίζετε τα post σας τις σωστές ώρες. Κάντε μια έρευνα για να δείτε ποιες ώρες και μέρες έχετε τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
5. Συνειδητοποιήστε ότι ακολουθώντας ο ένας τον άλλο μεγαλώνει η αλυσίδα. Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας στα social media. Αν κάποιος σας ακολουθήσει είναι ευγενικό να τον ακολουθήστε και εσείς. Αν δε θέλετε να ακολουθείτε όλους όσους σας ακολουθούν, δοκιμάστε κάτι άλλο. Ακολουθήστε τους χρήστες εκείνους που αναφέρουν ή αναδημοσιεύουν το περιεχόμενό σας. Το πιο πιθανό είναι να σας ακολουθήσουν και εκείνοι μετά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό να γίνει, ώστε να οδηγήσει στην αύξηση των ακολούθων σας.
6. Χρησιμοποιήστε τα social media με τέτοιο τρόπο, ώστε να είστε και εσείς ανταγωνιστικός. Το πιθανότερο είναι οι ανταγωνιστές σας να χρησιμοποιούν ήδη τα social media. Ερευνήστε τους λογαριασμούς τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντί τους. Προσπαθήστε να οδηγήσετε ακόλουθους των ανταγωνιστών σας και στους δικούς σας λογαριασμούς.
7. Χρησιμοποιήστε τα social media με σκοπό να οδηγήσετε υποψήφιους πελάτες στην εταιρεία σας. Αυτό που έχει σημασία τελικά είναι να χρησιμοποιείτε τα social media ως εργαλείο για να οδηγήσετε τους χρήστες στην εταιρεία σας και στην συνέχεια να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας. Όποιο και αν είναι το είδος της επιχείρησής σας, θα πρέπει να αναπτύξετε τακτικές ώστε οι ακόλουθοί σας να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Θα πρέπει να παρακολουθείτε το πόσο συχνά κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας , τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς της εταιρείας σας και πολλά πολλά ακόμη.