Για χρόνια οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το Facebook και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως δύο εντελώς διαφορετικά κανάλια διείσδυσης στο κοινό. Αλλά όλο και περισσότερο οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αυτά τα δύο κανάλια συνδυαστικά ανακαλύπτουν ότι καταλήγουν με περισσότερα οφέλη.
Είναι γεγονός ότι μέσω του Facebook υπάρχουν πολλές ευκαιρίες να προσεγγίσετε νέους ανθρώπους, να συλλέξετε τα δεδομένα τους και να καλλιεργήσετε ουσιαστικές σχέσεις. Ταυτόχρονα το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παραμένει το καλύτερο κανάλι μάρκετινγκ για πολλές από τις επιχειρήσεις. Αν μια επιχείρηση συνδυάσει Facebook και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τότε δημιουργεί δύο δυνάμεις που αλληλοτροφοδοτούνται και αποκομίζει τα μέγιστα από μια τέτοια σχέση.
Το Facebook στην προσπάθειά του να είναι το επικρατέστερο εργαλείο μάρκετινγκ ακολουθεί μια στρατηγική που του επιτρέπει να αξιοποιεί τις πληροφορίες και τα δίκτυα των 1,23 δισεκατομμυρίων χρηστών του με τρόπους που πραγματικά δίνουν προστιθέμενη αξία στις προσπάθειες των επιχειρήσεων. Για πολλές επιχειρήσεις αυτό συνεπάγεται την αύξηση στις ενέργειες που γίνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτή η αύξηση μπορεί να πραγματοποιηθεί με τρεις σημαντικούς τρόπους:
Ζητήστε από τον κόσμο να δραστηριοποιηθεί εντός της σελίδας σας στο Facebook παρά στην ιστοσελίδα σας ή κάπου άλλου. Ο κόσμος το εκτιμά να παραμένει εντός πλαισίου Facebook και όσο αλληλεπιδρά με αυτό, δηλαδή δίνει likes, σχολιάζει και κάνει share, τόσο περισσότερο διατεθειμένος είναι να ολοκληρώσει μια ενέργεια, όπως η κοινή χρήση της διεύθυνσης του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου. Επιχειρήσεις οι οποίες δεν κρατάνε τους επισκέπτες εντός Facebook ανακαλύπτουν ότι αποτυγχάνουν στην απήχηση, αποκτούν likers που δεν είναι πιστοί οπαδοί, ενώ ο αριθμός των νέων likers στη σελίδα τους είναι κλάσμα μόνο από αυτό που θα μπορούσε να είναι.
Είναι πλέον σαφές ότι οι επιχειρήσεις σε ό,τι αφορά στους στόχους μάρκετινγκ που θέτουν για το Facebook πρέπει να προχωρήσουν πέρα από το χτίσιμο αναγνωρισιμότητας (awareness) – τόσο για να εξασφαλίσουν την εύλογη απόδοση επένδυσης (ROI) από τις προσπάθειές τους όσο και για να επωφεληθούν από τις αλλαγές που έχει κάνει το Facebook που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να διεισδύουν στο κοινό-στόχος τους, να το προσελκύουν και να το δεσμεύουν (engage) με τρόπους που ξεπερνούν τα likes, τα σχόλια και τα shares.
Δίνοντας στους προγραμματιστές τη δυνατότητα να προσθέσουν εφαρμογές με τις οποίες ο κόσμος μπορεί να ασχοληθεί και να δράσει, μάλιστα κατευθείαν μέσα από τη ροή των ενημερώσεων στο προφίλ του (newsfeed), το Facebook εγκαινίασε την αρχή για το χτίσιμο δυνατών και ουσιαστικών σχέσεων με τους ανθρώπους του στο εσωτερικό του. Ενώ η δυνατότητα για τέτοιου είδους εφαρμογές, προσωποποιημένες στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό, είναι ελάχιστοι στο χώρο του μάρκετινγκ που τις αξιοποιούν επωφελούμενοι από την άμεση δέσμευση του κοινού με την επιχείρηση που αυτές επιφέρουν.
Κάποιες επιχειρήσεις έχουν επενδύσει εδώ και χρόνια στη δημιουργία κοινοτήτων στο Facebook. Για τις επιχειρήσεις αυτές υπάρχει ένα πλήθος συσσωρευμένων κλειδωμένων αξιών μέσα στο Facebook με τη μορφή οπαδών και κοινοτήτων (βάση δεδομένων). Και αυτές οι αξίες συνεχίζουν να αυξάνονται. Μελέτη του 2012 έδειξε ότι η αύξηση των οπαδών του Facebook που ήταν 46% ξεπέρασε κατά πολύ την αύξηση των λιστών email που ήταν μόνο 12,45%.
Ωστόσο, μέχρι πρόσφατα, ο μόνος τρόπος για να συγκεντρώνουν οι επιχειρήσεις τις διευθύνσεις email των χρηστών του Facebook ήταν να τους απομακρύνει από το Facebook ανακατευθύνοντας τους σε μια ιστοσελίδα ή σε μία εφαρμογή για να συμπληρώσουν μια φόρμα. Ενώ αυτός ο τρόπος συλλογής email είναι τόσο παλιός όσο και το ίδιο το email και οι ιστοσελίδες, η καθοδήγηση των χρηστών να λάβουν δράση εντός ή εκτός Facebook συμπληρώνοντας μια φόρμα πάντα πέφτει στο κενό. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή αυτές οι φόρμες είναι ένα πολύ διαδεδομένο αδιέξοδο, το οποίο ακυρώνει τη συνολική ουσία του Facebook. Αυτό σημαίνει ότι, εάν είστε αρκετά τυχεροί να έχετε κάνει μία ανάρτηση στη σελίδα σας στο Facebook που να καθοδηγεί τον κόσμο να λάβει δράση από εκεί, πολύ απλά θα αποτύχει να διαμοιραστεί και να εξαπλωθεί. Με άλλα λόγια, όσο πιο επιτυχημένες είναι οι επιχειρήσεις στη δημιουργία αναρτήσεων που να οδηγούν τον κόσμο στο να αναλάβει τη δράση, τόσο δε θα έχουν ευρεία διάδοση οι αναρτήσεις αυτές!
Ωστόσο, με το Open Graph API του Facebook, είναι πιο εύκολο από ποτέ να δώσουν οι επιχειρήσεις στον κόσμο τη δυνατότητα να πάρουν μέρος σε αξιόλογες δράσεις απευθείας από τη ροή των ενημερώσεων στο προφίλ τους (newsfeed), χωρίς να φύγουν από το Facebook. Στη συνέχεια μπορούν οι άνθρωποι του μάρκετινγκ να συλλέξουν τα δεδομένα τους (email κλπ), χωρίς να καταργούν την ευρεία διάδοση της ενέργειας, τη δέσμευση του κοινού με αυτή και το διαμοιρασμό περιεχομένου απευθείας μέσα στο Facebook, προσφέροντας έτσι στις επιχειρήσεις πολύ οικονομικές στρατηγικές αύξησης των λιστών email. Όσο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παραμένει η κινητήριος δύναμη του μάρκετινγκ, είναι ζωτικής σημασίας να μην παραβλέπουν οι επιχειρήσεις μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αυξήσουν τις λίστες τους με υποστηρικτές που πραγματικά ενδιαφέρονται και είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι.
Έχετε σκεφτεί ποτέ να βρείτε τρόπο να συλλέξετε τα emails από τους likers της σελίδας στο facebook και να τα χρησιμοποιήσετε για διαφημιστικές ή ενημερωτικές καμπάνιες μέσω μαζικής αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mails) ?
Αν ναι, τότε επικοινωνήστε μαζί μας, γιατί έχουμε τον τρόπο!