Εάν κάνετε διαφημίσεις μέσω Facebook, χρειάζεται να παρακολουθείτε την πορεία και την δραστηριότητα της Facebook page σας. Για το λόγο αυτό, υπάρχουν τα Facebook Metrics! Ένα αρκετά ισχυρό εργαλείο για εσάς που θέλετε να κατανοήσετε καλύτερα την απόδοση της σελίδα σας. Η συχνή παρακολούθηση τους και οι ανάλογες τροποποιήσεις βάση των αναγκών θα οδηγήσουν στην αποδοτικότερη διαφήμιση του brand σας. Δείτε πώς μπορείτε αντλήσετε πληροφορίες, τις οποίες θα αναλύσετε και θα αξιοποιήσετε με σκοπό να πετύχετε τους στόχους σας!
Reach
Ο δείκτης Reach χωρίζεται σε οργανικά και πληρωμένα views, απεικονίζει τον αριθμό των ατόμων που βλέπει το περιεχόμενο της Facebook page σας.
Πόσο από το περιεχόμενο σας φθάνει τελικά στους ακόλουθους της σελίδα σας?
Τα οργανικά αποτελέσματα θα παρατηρήσετε συχνά ότι είναι χαμηλά, χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι δεν έχετε ενδιαφέρον περιεχόμενο. Συνήθως ευθύνεται ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Facebook, αφού σύμφωνα με έρευνες, μόνο το 6% όσων έχουν κάνει like στη σελίδα, θα δουν οργανικά την ανάρτησή σας στην αρχική σελίδα τους. Για τον λόγο αυτόν, θα πρέπει να αξιοποιήσετε τα Facebook Ads, προκειμένου να προσελκύσετε περισσότερο κοινό.
Έχετε τη δυνατότητα να δείτε το Reach της σελίδας σας και των posts σας και τη γραφική απεικόνιση από τα Facebook Insights.
Impressions
O δείκτης Impression χωρίζεται επίσης σε οργανικές & πληρωμένες προβολές και μετράει το πόσες φορές εμφανίστηκε η ανάρτησή σας σε κάποιον χρήστη. Δηλαδή, αν κάποιος χρήστης επιστρέψει στην ανάρτηση σας για να την δει δεύτερη φορά θα προστεθεί ξανά στο Impression. Σε αντίθεση με το Reach το οποίο θα μετρήσει μόνο την πρώτη επίσκεψη του χρήστη.
Engagement
Engagement…H αλληλεπίδραση! Ίσως ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες του Facebook, καθώς φανερώνει όλες τις ενέργειες που έγιναν στην ανάρτηση σας. (like, share, comment, click κ.α.)
Τονίζουμε το πόσο σημαντικός είναι ο δείκτης Engagement, καθώς από τους δύο δείκτες που προαναφέραμε (Reach και Impressions), δεν έχουμε τη δυνατότητα να μετρήσουμε την αντίδραση και τη συμμετοχή του κοινού στο post μας.
Και το κυριότερο… το Engagement επηρεάζει του «κανόνες» του αλγόριθμου του Facebook, που ορίζουν ποια post και ποιων σελίδων θα εμφανίζονται στο newsfeed ενός χρήστη. Όσο μεγαλύτερο είναι το Engagement της σελίδας σας, τόσο περισσότερο θα εμφανίζονται τα post σας στην αρχική σελίδα του χρήστη.
Facebook Referral Traffic
Η πραγματική επιτυχία όμως από τις αναρτήσεις σας στο Facebook κρύβεται στο Referral Traffic σας! Ο δείκτης Referral Traffic αποτυπώνει τον αριθμό των χρηστών που επισκέφθηκε το website σας μέσω του Facebook. Μπορείτε βρείτε τον δείκτη στο Google Analytics και περιλαμβάνει οποιαδήποτε επίσκεψη στο website σας προήλθε από το Facebook (click στο profile link σας, click σε συνδέσμους από αναρτήσεις σας κ.α.)
Key Facebook Ad Metrics
Και για όσους χρησιμοποιούν Facebook Ads… η λίστα Facebook Ad Metrics είναι εξαιρετικά χρήσιμη! Ωστόσο χρειάζεται μεγάλη προσοχή να μην «χαθείτε» με το πλήθος των στατιστικών και να μην ξεχνάτε τους στόχους που ορίσατε για την καμπάνια σας!
Μερικά από τα Metrics μπορεί να είναι:
Cost per Result (CPR): Δείχνει το μέσο κόστος για κάθε αποτέλεσμα από τις διαφημίσεις σας. Το Cost per Result υποδεικνύει πόσο οικονομικά αποδοτική ήταν η επίτευξη των στόχων που ορίσατε στην διαφημιστική campaign σας.
Cost per Click (CPC) / Cost per Impression (CPM): Το CPC δείχνει πόσο πληρώνετε όταν κάποιος κάνει κλικ στην διαφήμισή σας, ενώ το CPM δείχνει πόσο πληρώνετε για κάθε 1.000 views.
Click – Through Rates (CTR): Δείχνει το ποσοστό των ατόμων που κάνουν κλικ σε μία διαφήμιση από όσους την έχουν δει.
Conversion Rate: Αντιπροσωπεύει το ποσοστό των ατόμων που κάνουν κλικ στην διαφήμιση μας και τελικά γίνεται πελάτης μας κάνοντας αγορά.
Ad Impressions: Μας δείχνει πόσες φορές έχουν δει οι χρήστες την διαφήμισή μας.
Ad Clicks: Δείχνει το πόσες φορές κάποιος έκανε κλικ στην διαφήμισή μας.
Τα στατιστικά που μπορείτε να βλέπετε από τα Facebook Metrics είναι πάρα πολλά.
Το σημαντικό είναι να γνωρίζετε να τα διαβάζετε, να ξέρετε ποια από αυτά θα χρησιμοποιήσετε βάση των αναγκών σας και πώς θα βελτιώσετε τις καμπάνιες σας για να επιτύχετε τους στόχους σας!