Τα social media είναι από τις ταχύτερα μεταβαλλόμενες βιομηχανίες. Tα κοινωνικά δίκτυα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να ισχυροποιούν τη θέση τους ως άκρως σημαντικό επιχειρηματικό εργαλείο. Tα αποτελέσματα έχουν τεράστιο αντίκτυπο και το 2017 δεν θα είναι διαφορετικό από τις άλλες χρονιές. Αν και αδύνατον να προβλέψει κάποιος με απόλυτη ακρίβεια τις αλλαγές που επέρχονται, αυτά είναι ορισμένα trends που ενδέχεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον ενός marketer και θα κυριαρχήσουν τη νέα χρονιά.
Συνεχώς αυξανόμενη είναι η αλληλεπίδραση των χρηστών με τα social media, επιλέγοντας να εκφράσουν την άποψη τους, τις απορίες τους ή ακόμα και τη δυσαρέσκεια τους μέσα από αυτά. To customer care θα πρέπει να απασχολήσει τις επιχειρήσεις αυτή τη χρονιά. Σύμφωνα με το “sprout social Q2 2016 index”, ο μέσος αριθμός social μηνυμάτων που χρειάζονται απάντηση αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό ώθησε πολλά brands να ψάξουν για τρόπους ώστε να αυξήσουν τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών τους με το να εστιάσουν την προσοχή τους στην αμεσότητα των απαντήσεων.. Πλατφόρμες όπως το Facebook Messenger και το Slack χρησιμοποιούν chatbots για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους, να απαντήσουν σε συχνές απορίες ή να παρέχουν άμεσες πληροφορίες για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Για να έχει μια επιχείρηση δυναμική παρουσία στο χώρο των social media, το κλειδί της στρατηγικής είναι οι γρήγορες απαντήσεις.
Το social commerce δεν επιβραδύνεται, αντιθέτως αυξάνεται, και όλο και περισσότερα δίκτυα παρέχουν στα brands ευκολότερους τρόπους να πουλήσουν στους πελάτες. Σύμφωνα με έρευνα του “sprout social index”, το 57% των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από ένα brand που ακολουθούν. Επιπλέον, το 75% έκαναν αγορά επειδή το είδαν στα social media. Από αυτά, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η δύναμη των social media μπορεί πραγματικά να επηρεάσει την εντύπωση ενός αγοραστή και για αυτό το λόγο, περισσότερα brands κινούνται προς το social commerce εστιάζοντας στα συναισθήματα του αγοραστή για την πραγματοποίηση αγορών.
Τα social media analytics έφεραν πιο κοντά τις εταιρίες με το κοινό τους. Η στόχευση τους είναι πιο αποτελεσματική καθώς έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το κοινό που θα διαφημιστούν με βάση τα όρια ηλικίας, τις προτιμήσεις τους ή τις ανάγκες τους. Πλέον τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα είτε από τις ίδιες τις πλατφόρμες, είτε από τρίτους είναι πολύ έξυπνα και εξειδικευμένα. Ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο δυνατός, γεγονός που οδηγεί σε πιο αναλυτικό τρόπο σκέψης και αναλυτικό marketing.
Με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να χτίζουν τη στρατηγική τους λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό κόστος διαφήμισης, κρίνεται αναγκαία η βελτιστοποίηση των οργανικών αποτελεσμάτων.H έντονη και στοχευμένη δραστηριότητα στα social media μπορεί να οδηγήσει σε υψηλό traffic προς το site μιας επιχείρησης λόγω μεγάλου αριθμού κοινοποιήσεων ή followers και έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ένα ακόμα social media trend για το νέο έτος είναι λιγότερη αυτοματοποίηση και πιο αποτελεσματικά εργαλεία διαχείρισης. Οι επιχειρήσεις άρχισαν να συνειδητοποιούν τη διαφορά μεταξύ της αποδοτικότητας και του “αυτόματου πιλότου”. Οι χρήστες-πελάτες θέλουν πραγματικές ανθρωπιστικές αλληλεπιδράσεις. Με εξαίρεση τα chatbots, τα brands θα πρέπει να αποφεύγουν τις αυτοματοποιημένες ανταποκρίσεις. Μερικές τακτικές που μπορούν να ακολουθηθούν είναι:
Να ακούτε τους πελάτες σας – μην προωθείτε μόνο τα αιτήματα τους
Να αποφεύγετε άκαιρα μηνύματα σε τρέχοντα γεγονότα
Να είστε προσωπικοί και να δίνετε ανθρωπιστικές απαντήσεις
Πέρα από τα trends που θα επικρατήσουν, είναι πολύ βασικό για κάθε επιχείρηση να κάνει μια ανασκόπηση του προηγούμενου έτους και όλων των αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στο κοινωνικό τοπίο. Περιμένουμε μεγάλες αλλαγές, αλλά είναι χρήσιμο για κάθε επιχείρηση να γνωρίζει τι λειτούργησε και τι όχι ώστε να μεταφέρει τα μαθήματα αυτά και τη γνώση στο νέο έτος.