Το Pinterest από τότε που δημιουργήθηκε έχει εξελιχθεί σε μία ισχυρή προσωποποιημένη πλατφόρμα αναζήτησης. Από τον Απρίλιο του 2014 μάλιστα που εγκαινίασε την Καθοδηγούμενη Αναζήτηση, ο όγκος αναζήτησης ανά χρήστη έχει αυξηθεί κατά 25%. Η προσωποποιημένη αναζήτηση δεν είναι μόνο μία μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να φροντίζουν για το περιεχόμενο που συνοδεύει τις φωτογραφίες τους αλλά είναι και μία πρόκληση για να κάνουν Pins στρατηγικής σημασίας ώστε να έχουν αυτά απήχηση στο κοινό-στόχος τους.
Το κλειδί της επιτυχίας ώστε τα Pins να φτάνουν σε περισσότερους ανθρώπους είναι αρχικά η κατανόηση του πώς αυτοί οι άνθρωποι εξερευνούν τα διάφορα Pins. Για το λόγο αυτό χρειάζεται να καταδυθούμε στη συμπεριφορά των χρηστών και να εξερευνήσουμε άλλους τρόπους για να εκμεταλλευτούμε τη δυνατότητα του Pinterest για προσωποποιημένη αναζήτηση, ώστε να επιτύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους.
Η έρευνα που γίνεται πάνω στο Pinterest έχει αρχίσει να δίνει πορίσματα για το γιατί και το πώς οι άνθρωποι κάνουν Pins. Μέχρι στιγμής αυτοί οι λόγοι συνοψίζονται σε 4 διαφορετικά σκεπτικά. Η κατανόηση αυτών μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μία στρατηγική με βάση ποιο τύπο Pins να προσθέσετε κατά περίπτωση ώστε να επιτύχετε τους στόχους σας.
Αυτό το άτομο ξεφυλλίζει το Pinterest χωρίς να έχει συγκεκριμένο στόχο στο μυαλό του. Είναι μία μη προσδιορισμένη ανάγκη για κάποια στιγμή στο μέλλον. Μπορεί να σκέφτεται ότι τον ενδιαφέρουν τα ταξίδια και η υγιεινή διατροφή ή μπορεί απλά να αναρωτιέται τι καινούριο έχει να του δείξει σήμερα το Pinterest. Όπως και να έχει ψάχνει κάτι να τον/την εμπνεύσει και μπορεί να είναι το Pin σας που θα το κάνει αυτό.
Αυτό ο χρήστης θα μπορούσε να εξερευνά νέα ενδιαφέροντα ή να σκέφτεται γύρω από ένα νέο πρότζεκτ. Η ανάγκη είναι περισσότερο προσδιορισμένη, αλλά το χρονικό σημείο είναι και σε αυτήν την περίπτωση κάποια ακαθόριστη στιγμή στο μέλλον. Αυτός ή αυτή θα μπορούσε να σκέφτεται, «Ίσως θα μπορούσα να ταξιδέψω στην Ευρώπη μια μέρα» ή «Ίσως θα μπορούσα να αρχίσω να φοράω εμπριμέ παντελόνια».
Αυτό το άτομο μπορεί να μην ξέρει ακριβώς τι ψάχνει, αλλά ξέρει ότι θα πρέπει να το ανακαλύψει σύντομα. Εδώ η ανάγκη δεν είναι πολύ προσδιορισμένη, αλλά η χρονική στιγμή είναι πολύ πιο σύντομα από ό,τι στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις σκεπτικού.
Η διαδικασία της σκέψης σε αυτήν την περίπτωση θα μπορούσε να είναι «Θέλω να πάρω στον αδερφό μου ένα δώρο, αλλά δεν έχω ιδέα τι να του πάρω» ή «Θέλω να αντικαταστήσω τα αθλητικά μου αλλά δεν ξέρω ποια μάρκα και ποιο στυλ είναι καλύτερο για μένα».
Ο χρήστης των Pins σε αυτήν την περίπτωση ξέρει ακριβώς τι ψάχνει και το θέλει τώρα αμέσως. Έχει μία προσδιορισμένη ανάγκη και την έχει και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αυτός ή αυτή μπορεί να σκέφτεται «Θέλω να βρω ένα μέρος να κάνω καγιάκ όσο θα βρίσκομαι ταξίδι στη Φλόριντα» ή «Θέλω να βρω μία συνταγή μαγειρικής κολοκυθιών για σήμερα το βράδυ».
Όπως έχει επισημάνει το Pinterest αυτά τα σκεπτικά αντανακλούν το «ταξίδι» του πελάτη. «Οι άνθρωποι ξεκινούν να κοιτάζουν, εμπνέονται, περιορίζουν τις επιλογές τους και μετά αποφασίζουν», εξηγεί ο Larkin Brown, ερευνητής του Pinterest. Οπλισμένες με αυτή τη γνώση οι επιχειρήσεις μπορούν να προσθέσουν όλα τα αντίστοιχα Pins, ώστε να βοηθήσουν τους καταναλωτές σε κάθε βήμα της διαδρομής.
«Επιπρόσθετα, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν επισκέπτονται το Pinterest με ξεκάθαρους στόχους – είναι το ίδιο το Pin που πυροδοτεί μία συγκεκριμένη προσέγγιση. Ένας χρήστης του Pinterest μπορεί να κινείται στη διάρκεια του χρόνου μεταξύ της μίας ή της άλλης προσέγγισης για κάτι που τον ενδιαφέρει και εξαιτίας της όψης του Pinterest που εμφανίζει τις φωτογραφίες σε πλέγμα οι χρήστες μεταπηδούν από το ένα ενδιαφέρον στον άλλο και από την μία προσέγγιση στην άλλη σε μία μόνο επίσκεψη». – Larkin Brown
Η αναζήτηση είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος για να βρίσκουν οι χρήστες του Pinterest περιεχόμενο από την επιχείρησή σας. Ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε αυτή τη διαδικασία είναι να κάνετε πιο ακριβείς τις περιγραφές στα pins σας. Σκεφτείτε τι όρους αναζήτησης είχαν βάλει οι χρήστες και τους εμφανίστηκε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο pin και αναφέρετε στην περιγραφή σας τα πιο πειστικά και διακριτά σημεία του pin σας.
Πάντως, είναι σημαντικό να αιχμαλωτίσετε τον χρήστη και όχι απλά να πετάξετε λέξεις κλειδιά. Επιμεληθείτε με προσοχή την περιγραφή του pin σας ώστε να το κάνετε θελκτικό αλλά και αποτελεσματικό/δραστικό. Είναι επίσης σημαντικό να συμπεριλαμβάνετε προσεκτικές περιγραφές στο περιεχόμενο που οι χρήστες επιλέγουν να κάνουν pin από την ιστοσελίδα σας.
Για περισσότερες πληροφορίες μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.