fbpx

Πήρες την απόφαση να ξεκινήσεις μια διαφημιστική καμπάνια για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
Δεν έχεις ιδέα όμως πόσα ακριβώς θα πρέπει να ξοδέψεις σε διαφημίσεις χωρίς να καταστρέψεις τον προϋπολογισμό σου.

Θα πρέπει να γνωρίζεις πως ο προϋπολογισμός είναι ένας από τους παράγοντες που παίζουν καταλυτικό ρόλο για επιτυχημένες διαφημίσεις.

Κάτι επιπλέον που θα πρέπει επίσης να γνωρίζεις, είναι πως η διαφήμισή σου θα προβάλλεται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ με χιλιάδες παρόμοιες διαφημίσεις εκεί έξω και αυτό θα έχει ως συνέπεια εναν ΤΕΡΑΣΤΙΟ ανταγωνισμό.

Ο προϋπολογισμός του ιδανικού ποσού που πρέπει να δαπανήσεις για διαφημίσεις είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί και να έχει μια ισορροπία.

Υπολογισμός του προϋπολογισμού της διαφήμισής σου:

Σαν μια γενική εικόνα θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου πως κατά κανόνα, οι πιο πολλές μικρές επιχειρήσεις ξοδεύουν μεταξύ 5% με 7% των ετήσιων εσόδων τους για διαφημίσεις.

Όσον όμως αφορά μεγάλες επιχειρήσεις, συνήθως οι δαπάνες για marketing είναι περίπου σταθερά στο 8%.

Το ποσό που μπορείς να ξοδέψεις σε διαφημίσεις εξαρτάται από κάποιους παράγοντες:

Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν σε ποιο επιχειρηματικό στάδιο βρίσκεσαι:

Σίγουρα ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να ξοδέψεις παραπάνω χρήματα για διαφημίσεις στα πρώτα στάδια της επιχείρησής σου ώστε να μπορέσεις να χτίσεις μια δυνατή επωνυμία (brand). Η οικοδόμηση ενός brand δεν αφορά μόνο μεγάλες εταιρείες. Είναι το θεμέλιο κάθε επιχείρησης οποιουδήποτε μεγέθους και σε κάθε κλάδο.

Κοστος αγοράς προϊόντων:

Για να ξεκινήσεις διαφημίσεις πχ. στο facebook θα πρέπει να λάβεις ως παράμετρο το μέσο κόστος ανά αγορά των προϊόντων που διαθέτεις, στον συνολικό προϋπολογισμό της διαφήμισης.

Περιθώρια κέρδους:

Ο προϋπολογισμός για τις διαφημίσεις έρχεται συνήθως σε συνάρτηση του περιθωρίου κέρδους που έχει η επιχείρησή σου. Όσο υψηλότερο είναι το περιθώριο, τόσο περισσότερα χρήματα θα πρέπει να είναι το διαφημιστικό σου budget.
Εάν για παράδειγμα θέλεις να διατηρήσεις τα τρέχοντα ποσά εσόδων, τότε το 5% έως το 10% των πωλήσεων που διατίθενται για τη διαφήμιση είναι αρκετό. Εάν όμως επιθυμείς μια ταχεία ανάπτυξη, τότε ίσως να χρειάζεται να αυξήσεις αυτόν τον αριθμό, πιθανώς στο 20% ή περισσότερο, ανάλογα με τον κλάδο και τον τύπο της επιχείρησης που δραστηριοποιείσαι.

Πως ακριβώς υπολογίζεται ο διαφημιστικός προϋπολογισμός της επιχείρησής μας;

Υπάρχουν 2 τρόποι να το υπολογίσεις αυτό. Είναι ο εφάπαξ και ο ημερήσιος προϋπολογισμός.

Ο εφάπαξ προϋπολογισμός οριοθετεί τα έξοδά σου σε ένα συνολικό ποσό για ολόκληρη τη διάρκεια προβολής της διαφήμισής σου.

Τα ημερήσια έξοδα πιθανά να έχουν διάφορες διακυμάνσεις, αλλά συνολικά το ποσό θα παραμένει εντός του προϋπολογισμού που είχε αρχικά τεθεί.

Ο ημερήσιος προϋπολογισμός λειτουργεί διαφορετικά καθώς ορίζει ένα σταθερό ποσό για τα ημερήσια έξοδα μιας διαφημιστικής καμπάνιας.

Η διαφήμιση θα συνεχίσει να προβάλλεται μέχρι να συμπληρωθεί το ημερήσιο όριο εξόδων έως την ημερομηνία λήξης της επιλογής που έχει οριστεί ή μέχρι να επιλέξεις εσύ να σταματήσεις την διαφημιστική σου εκστρατεία.

Συμπέρασμα:

Μία καλά οργανωμένη στρατηγική με έναν καλό προϋπολογισμό μπορούν να κάνουν θαύματα σε μια επιχείρηση.

Κάλεσέ μας να σου λύσουμε όποια απορία έχεις και να βρούμε το κατάλληλο και αποδοτικότερο budget για εσενα.