Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει μια σελίδα στο facebook. Κάποιες το έκαναν γιατί είναι μόδα, κάποιες άλλες επειδή αντιλήφθηκαν το σημαντικό ρόλο που παίζει στο να έρθουν πιο κοντά (ή να φέρουν πιο κοντά) το αγοραστικό τους κοινό στο brand τους, να δημιουργήσουν καλύτερες σχέσεις με αυτό και γιατί όχι, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Σας παραθέτουμε τα 20+1 πιο συνηθισμένα λάθη που μπορεί να κάνουν οι επιχειρήσεις στο facebook.
- Να τα χρησιμοποιεί η επιχείρηση μόνο για να κάνει προσφορές.
- Να ανεβάζει περιεχόμενο που να μην αφορά το αγοραστικό της κοινό.
- Η επικοινωνία της να είναι μονόδρομη. Να λειτουργεί δηλαδή σαν τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης.
- Να γράφει μόνο με κεφαλαία.
- Να μην απαντάει σε σχόλια είτε αυτά είναι θετικά είτε αρνητικά. Στα δε αρνητικά, να διαγράφει το χρήστη που τα εξέφρασε.
- Να μην δημοσιεύει περιεχόμενο που να οδηγεί το κοινό να αλληλεπιδρά με αυτό.
- Να ανεβάζει περιεχόμενο σε χρόνο που το αγοραστικό της κοινό δεν βρίσκεται στα social media.
- Να μην παρακολουθεί τα στατιστικά στοιχεία ώστε να παρατηρεί ποιο post προκαλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και αλληλεπίδραση.
- Να «αγοράζει» likes τα οποία δεν έχουν κάποια πραγματική αξία για την επιχείρηση.
- Να μη βελτιστοποιεί τις διαφημίσεις στο facebook ώστε να είναι στοχευμένες στο αγοραστικό της κοινό.
- Να αδιαφορεί για το αγοραστικό της κοινό που πιθανώς να βρίσκεται σε διαφορετικές χρονικές ζώνες (σε άλλες χώρες).
- Να μην αξιοποιεί την επικαιρότητα για να προωθήσει τα μηνύματά της και έτσι να δημιουργήσει περισσότερη αλληλεπίδραση.
- Να μην είναι «ανθρώπινη».
- Να χρησιμοποιεί μόνο συγκεκριμένου είδους posts δίχως δημιουργικότητα και έμπνευση για τη βέλτιστη αλληλεπίδραση με το κοινό.
- Να μην είναι social. Με λίγα λόγια, να μην σκέφτεται τις ανάγκες του κοινού της. Καμία διαδραστικότητα.
- Να κάνει spamming, ανεβάζοντας αρκετά συχνά, posts τα οποία δεν έχουν καμία αξία για το κοινό της ή αντίστοιχα έχουν στόχο μονάχα τις πωλήσεις.
- Να ανεβάζει posts που αφορούν μόνο την επιχείρηση. Τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Τα νέα της. Να μιλάει μόνο για εκείνη.
- Να μην έχει στρατηγική ώστε να μεγαλώσει το κοινό της, κατά συνέπεια, να αναλώνεται σε διαγωνισμούς που δεν προσθέτουν καμία αξία στη social παρουσία της.
- Να μην έχει συγκεκριμένη στρατηγική περιεχομένου. Τι θα ανεβάσει κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα και μήνα.
- Να μην γνωρίζει πραγματικά ποιο είναι το αγοραστικό της κοινό, κατ΄επέκταση, να υποθέτει τι περιεχόμενο θέλει να διαβάσει στη σελίδα της.
- Nα ανεβάζει περιεχόμενο που πιθανώς να προσβάλλει μια μερίδα του κοινού της, όπως για παράδειγμα πολιτικό περιεχόμενο, θρησκευτικό περιεχόμενο κ.λπ.
Τέλος, μια πολύ συχνή λανθασμένη πρακτική είναι να αναθέτουν τη διαχείριση της σελίδας σε άτομα τα οποία δεν έχουν την απαραίτητη γνώση και εμπειρία, εγκαταλείποντας κυριολεκτικά αυτό το πόστο σε κάποιον που απλά θα ανεβάζει posts μόνο και μόνο για να λέμε ότι “τρέχει” τη σελίδα, κι αυτό για να κρατήσουν το κόστος χαμηλά. Μπορεί η δημιουργία μιας σελίδας στο facebook να είναι δωρεάν, αυτό δεν σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας δεν χρειάζεται να την προσέξει, να επενδύσει σε αυτή, να ασχοληθεί, να κατανοήσει τις πραγματικές δυνατότητες που του δίδονται από αυτό το μέσο και πως μπορεί να την αξιοποιήσει για να αυξήσει τελικά τις πωλήσεις του. Αυτό που δίνει κανείς τελικά, αυτό θα πάρει…και σε αυτό δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει το facebook.
Σέργιος Μαζαράκης
Σύμβουλος επιχειρήσεων και ιδιοκτήτης της
Recent Comments