fbpx

facebook-page-mistakesΠολλοί παρομοιάζουν τα Social media με παιχνίδι του μπιλιάρδου: όλοι νομίζουν πως μπορούν να τα καταφέρουν. Αλλά όσο περισσότερο παίζουν, τόσο πιο πολύ συνειδητοποιούν τη διαφορά μεταξύ ενός καλού και ενός κακού παίκτη. Όσον αφορά τα Facebook Pages, παρακάτω θα αναφέρουμε 5 λάθη που κάνουν οι περισσότεροι χρήστες και που θα πρέπει να αποφεύγονται σε κάθε περίπτωση. Ένα post μπορεί να είναι κακό για πολλούς λόγους αλλά τα προβλήματα εστιάζονται κυρίως στην περιπλοκότητα και το φτωχό περιεχόμενο τους.

# 1 Συχνό Λάθος: Μεγάλο Κείμενο

Τα Facebook Posts δεν πρέπει να είναι μεγάλες παράγραφοι.  Πρέπει να έχουν ένα πιο σύντομο περιεχόμενο. Η κεντρική ιδέα να φαίνεται από την αρχή και να μπορούν οι χρήστες να κάνουν εύκολα like και share. (αντί να κάνουν click για να εμφανιστεί όλο το κείμενο). Μια καλή συμβουλή είναι να ακολουθήσετε  τον 140-χαρακτήρα περιορισμό που εφαρμόζεται στο Twitter. Αυτό θα σας βοηθήσει να συνοψίσετε την ιδέα σας σε σύντομη μορφή και να διευκολύνετε τους χρήστες να το διαβάσουν και να το κατανοήσουν.

# 2 Συχνό Λάθος: Η συμπερίληψη πολλών link.

Κάθε Facebook Post θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει μία πρόσκληση για δράση (link). Οι πολλές, θα μπερδέψουν τους χρήστες και θα κάνουν πιο δύσκολη την κατανόηση του μηνύματος. Σκεφτείτε κάθε Facebook Post σαν μια online διαφήμιση- θα πρέπει να περιλαμβάνει μία μόνο πολύτιμη προσφορά: είτε μια εικόνα, είτε ένα βίντεο ακόμα και πληροφορίες για κάποιο προϊόν με σκοπό να δελεάσουν τους χρήστες να πάρουν δράση.

# 3 Συχνό Λάθος: Η άμεση προώθηση ενός προϊόντος ή της επιχείρησης σας.

Τις περισσότερες φορές, τα posts, κυρίως από επιχειρήσεις που είναι καινούργιες στο Facebook, περιλαμβάνουν πληροφορίες για την άμεση προώθηση των προϊόντων τους. Προσπαθούν με λίγα λόγια να χρησιμοποιήσουν το Facebook με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούν την παραδοσιακή διαφήμιση, μένοντας έτσι με την εντύπωση ότι το Facebook   λειτουργεί ως μέσο προώθησης και μόνο, ενώ τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής θα χωρίς αποτέλεσμα. Η προώθηση ενός προϊόντος ή μιας επιχείρησης μπορεί να γίνει με Facebook posts, θα πρέπει όμως να είσαστε πιο δημιουργικοί. Αυτά τα posts θα πρέπει να δίνουν κάποια αξία στους χρήστες, είτε με τη μορφή διασκέδασης, είτε με την παροχή πολύτιμων πληροφοριών.

# 4 Κοινό Λάθος: Έλλειψη ανταπόκρισης σε αρνητικά σχόλια.

Ένα πολύ σημαντικό πράγμα που πρέπει να ξέρουμε, τόσο για το Facebook όσο και για τα υπόλοιπα social media γενικότερα, είναι ότι η δουλειά δεν τελειώνει μόλις αναρτηθεί το post. Πρέπει να παρακολουθείτε το επίπεδο της ενασχόλησης, να βοηθήσετε στη βελτιστοποίηση των μελλοντικών ενεργειών σας αλλά και να ανταποκριθείτε στα σχόλια των χρηστών σας. Κάθε σχόλιο που ρωτά μία ερώτηση, προτείνει κάτι ή περιλαμβάνει αρνητικό feedback πρέπει να έχει άμεση ανταπόκριση από τη σελίδα. Αν δεν κάνετε καμία κίνηση, θα δώσετε την εντύπωση στους χρήστες ότι δεν τους εκτιμάτε, δεν λαμβάνετε υπόψη τη γνώμη τους  και η κίνηση αυτή μπορεί να αποτρέψει ακόμα και μελλοντικούς σχολιασμούς.

Τα αρνητικά σχόλια πρέπει να απαντώνται σε σύντομο χρονικό διάστημα, εξηγώντας τη δική σας πλευρά και σε προσωπικό ύφος διαφορετικά δημιουργούνται αρνητικά συναισθήματα για την επιχείρηση και το προϊόν-υπηρεσία που παρέχει.

Κάτι πολύ σημαντικό για τα αρνητικά σχόλια είναι ότι είναι καλό να υπάρχουν σε κάθε page γιατί δίνουν σε κάθε επιχείρηση την ευκαιρία να φέρει πίσω τον πελάτη και να δείξει στους υπόλοιπους ότι η εταιρεία νοιάζεται για τους πελάτες της. Αν ο πελάτης δεν δώσει feedback και απλά σταματήσει να αγοράζει από το μαγαζί σας, τότε δεν θα έχετε ποτέ αυτή την ευκαιρία που σας προσφέρουν τα Social Media… να μάθετε το γιατί.

# 5 Κοινό Λάθος: Να αναζητάτε τα Likes από τους χρήστες σας.

Το να ζητάτε από χρήστες να κάνουν like και share τα posts σας, είναι τεράστιο λάθος. Δίνετε την εντύπωση ότι «παρακαλάτε» για ενδιαφέρον και προσοχή και αυτό τους αποτρέπει να μπουν σε αυτή τη διαδικασία. Πρέπει να παρέχετε κίνητρο ή ενδιαφέρον ώστε οι χρήστες να μπουν στη διαδικασία της ενασχόλησης  από μόνοι τους με το post σας.

Έχοντας αυτά υπόψη σας, επιχειρήστε να τα εφαρμόσετε στο επόμενο post που θα κάνετε στη σελίδα σας. Χρειάζεται να αφιερώσετε χρόνο για να φτιάξετε τα posts με το συγκεκριμένο ύφος που θα προτρέπει τους χρήστες να μπουν στη διαδικασία να ασχοληθούν και να μάθουν για το προϊόν σας. Θέλει επίσης και χρόνο για να τα παρακολουθείτε και να ανταποκρίνεστε άμεσα στα σχόλια των χρηστών.

Μπορείτε να απευθυνθείτε σε εμάς  για κατάλληλη καθοδήγηση και ενημέρωση.

Τσάκλας Γιώργος