fbpx

Shocked male office worker

Αμέτρητα λάθη βλέπουμε να γίνονται καθημερινά από επιχειρήσεις που έχουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα και μάλιστα πολλά από αυτά είναι μοιραία. Σας προτρέπουμε να διαβάσετε παρακάτω τα πιο συνήθη και κρίσιμα λάθη marketing που γίνονται στα κοινωνικά δίκτυα, ώστε να τα αποφύγετε.

 1. Μην περιμένετε πολύ μεγάλο κοινό έξω απ’ το κατώφλι σας.

Αυτό ισχύει ακόμα και αν έχετε πολλή κίνηση στην ιστοσελίδα σας ή μια μεγάλη λίστα επαφών με emails. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το marketing στα κοινωνικά δίκτυα έχει να κάνει με το σταδιακό χτίσιμο κοινού, από τη μία μέρα στην άλλη δε γίνεται. Μην φοβηθείτε λοιπόν αν δεν αποκτήσετε αμέσως πολλούς οπαδούς. Αν εμείνετε στην προσπάθειά σας και ακολουθήσετε και τις υπόλοιπες από τις συμβουλές μας, θα συμβεί και αυτό εν ευθέτω χρόνω.

2. Μην επικεντρώνεστε μόνο στο Facebook

Για να αυξήσετε κατά το δυνατόν το κοινό σας, πρέπει να ανοίξετε τους ορίζοντές σας. Το Facebook είναι το πιο σημαντικό εργαλείο marketing στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι το μοναδικό εργαλείο που μπορεί να σας ωφελήσει.

3. Μην ενθουσιάζεστε

Μην το παρακάνετε. Τουλάχιστον στην αρχή επικεντρωθείτε σε 2 ή 3 μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόλις εξοικειωθείτε με αυτά τότε αρχίστε να δικτυώνεστε και στα υπόλοιπα. Βεβαιωθείτε ότι επιλέξατε τα κυρίαρχα όπως είναι το Facebook, το Twitter και το LinkedIn στην αρχή, εκτός και αν ο κλάδος στον οποίο ανήκει η επιχείρησή σας έχει προτίμηση σε κάποιο άλλο μέσο.

4. Μη διαλέγετε λάθος κοινωνικά δίκτυα

Αν πρόκειται για προϊόντα οικιακής χρήσης, τότε το Pinterest θα πρέπει να είναι προτεραιότητα. Αν είστε καλλιτέχνης τότε το Tumblr είναι μάλλον το καλύτερο στοίχημα. Αποκτήστε γνώση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που καλύτερα θα ωφελήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε δίνοντας τη δέουσα προσοχή.

5. Οι αναρτήσεις σας δεν πρέπει να αλληλεπικαλύπτονται

Μία ανάρτηση που ταιριάζει να γίνει στο Twitter δεν σημαίνει ότι ταιριάζει και στο Facebook και το ανάποδο. Δημιουργήστε διαφορετικές αναρτήσεις για κάθε ένα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αντί να βάζετε την ίδια παντού.

6. Μην περιαυτολογείτε

Σκεφτείτε τι αναρτήσεις θα θέλανε να βλέπουν οι οπαδοί σας. Ενδιαφέρονται να λαμβάνουν συνεχώς αναρτήσεις που αφορούν αποκλειστικά στην προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών σας; Μάλλον όχι, οπότε δείξτε το πιο δημιουργικό σας πρόσωπο. Και θυμηθείτε ότι όλες οι αναρτήσεις που κάνετε δε χρειάζεται να είναι δημιούργημά σας.

7. Μην αφήνετε τα προφίλ σας γυμνά τοπία

Μιας και καταβάλλετε μεγάλη προσπάθεια για την εσωτερική διακόσμηση, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η πρόσοψη του σπιτιού σας είναι εξίσου εντυπωσιακή. Πρέπει οπωσδήποτε να έχετε μία εικόνα προφίλ,  μία φωτογραφία εξωφύλλου, ένα wallpaper, μία σύντομη περιγραφή, μία λεπτομερή περιγραφή και οτιδήποτε άλλο προτείνει το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης να έχετε, ώστε το προφίλ σας να είναι 100% πλήρες.

8. Να συμπεριφέρεστε σαν άνθρωπος

Υπάρχουν πολλά κοινότυπα και κλισέ στα κοινωνικά δίκτυα. Μην κάνετε τα πάντα για να τα μιμηθείτε. Να κάνετε προσωπικές αναρτήσεις, ώστε οι οπαδοί σας να νομίζουν ότι διαβάζουν τις σκέψεις και τα σχόλια μιας ζωντανής ύπαρξης και όχι μιας αυτοματοποιημένης μηχανής.

9. Μην μοιράζεστε απλά υπάρχουσες αναρτήσεις

Το να δημιουργείτε πρωτότυπο περιεχόμενο θέλει σκληρή δουλειά. Το να συγκεντρώνετε ή να συνθέτετε περιεχόμενο που έχετε ήδη είναι πολύ ευκολότερο. Εκμεταλλευτείτε οτιδήποτε μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο ερευνώντας για άρθρα που μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέροντα για τους οπαδούς σας.

10. Μην βιάζεστε

Μην συμπεριφέρεστε στα κοινωνικά δίκτυα σαν να πρόκειται για μια αγγαρεία με την οποία πρέπει να ξεμπερδεύετε. Οι αναρτήσεις σας δεν πρέπει να γίνονται βιαστικά, ώστε να αποφεύγονται ορθογραφικά και γραμματικά λάθη. Επίσης, θα πρέπει να σκέφτεστε προσεκτικά πριν αναρτήσετε. Συγκεκριμένα, σκεφτείτε μήπως υπάρχει πιθανότητα η ανάρτησή σας να παρεξηγηθεί από τους οπαδούς σας, να τη δουν με λάθος μάτι. Αν υπάρχει έστω και μία πιθανότητα, τότε επαναδιατυπώστε πριν δημοσιεύσετε.

11. Μην αποφεύγετε την αρνητική κριτική

Το τελευταίο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να σβήσετε ένα αρνητικό σχόλιο που κάποιος έκανε στο χρονολόγιο της σελίδας σας στο Facebook. Θα πρέπει να εκτιμήσετε το σχόλιο γιατί μπορεί να αντανακλά τη γνώμη πολλών οπαδών σας. Ευχαριστήστε αυτόν τον άνθρωπο για το feedback (ανατροφοδότηση) και απαντήστε στο πρόβλημά του όσο καλύτερα μπορείτε.

12. Μην ξεχνάτε τα κουμπιά κοινωνικής δικτύωσης (social media buttons)

Αν όλο το marketing στα κοινωνικά δίκτυα το κάνετε στο κενό, μην περιμένετε να αποκτήσετε νέους οπαδούς. Βεβαιωθείτε ότι στην ιστοσελίδα σας, στην επαγγελματική σας κάρτα και όπου αλλού έχετε παρουσία έχετε προσθέσει και κουμπιά-συνδέσμους που οδηγούν στους λογαριασμούς σας στα κοινωνικά δίκτυα.

13. Μην ξεχνάτε να επιβλέπετε

Η παραμέληση των λογαριασμών σας στα κοινωνικά δίκτυα θα σημάνει το θάνατο του marketing στα κοινωνικά δίκτυα. Αν δεν κάνετε συχνά δημοσιεύσεις οι οπαδοί σας θα απομακρυνθούν ή δεν θα σας υπολογίζουν για ηγέτη στον κλάδο σας.

14. Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να προγραμματίζετε τις αναρτήσεις σας

Δε χρειάζεται να κάνετε το tweet σας στις 6.00 το πρωί επειδή θέλετε να δημοσιευθεί στις 6.00 το πρωί.

15. Μην κάνετε κατάχρηση της γλώσσας

Πάρα πολλά hashtags θα στρέψουν τους οπαδούς εναντίον σας. Ενημερωθείτε για τις σωστές πρακτικές σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και βάλτε τις σε εφαρμογή ώστε να αποδείξετε ότι το κατέχετε το θέμα. Με όλον το κόπο που κάνετε για το marketing στα κοινωνικά δίκτυα το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να φανείτε ερασιτέχνης.