ΠΙΟ ΚΟΙΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ
ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Διαβάστε παρακάτω κάποιες από τις δημοφιλέστερες ερωταπαντήσεις γύρω από τα Social Media!
Τί κάνουμε;
H SNS Agency, ως εξειδικευμένη εταιρεία στο χώρο του Social Media Marketing αναλαμβάνει την ολοκληρωμένη παρουσίασή της επιχείρησής σας στα Social Media.
Πιο συγκεκριμένα αναλαμβάνουμε:
- Τη δημιουργία εξαταμικευμένου Social Media Marketing Plan για τις ανάγκες της επιχείρησής σας.
- Την υλοποίηση και παρακολούθηση των εκάστοτε ενεργειών.
- Τηv ενημέρωση, διαχείριση, παρακολούθηση των λογαριασμών σε Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, You Tube, slide-share κ.ά. καθώς και την δημιουργία events ή διαγωνισμών ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης.
- Τη δημιουργία και παρακολούθηση Google Ads.
- Τη σύνταξη και παρουσίαση αναλυτικών reports προόδου.
- Την παρακολούθηση των εξελίξεων και των τάσεων στα social media.
Τι είναι το Social Media Marketing;
Ο όρος Social Media περικλείει το εύρος των τεχνολογικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την κοινωνική αλληλεπίδραση, την ανταλλαγή γνώσεων, περιεχομένου και απόψεων.
Το Social Media Marketing είναι η αξιοποίηση των Social Media και η προσαρμογή τους στη στρατηγική marketing της κάθε επιχείρησης.
- Σημαντικό είναι ότι 93% των χρηστών των social media πιστεύει ότι μια εταιρεία πρέπει να έχει μια παρουσία στα social media.
- Ενώ, 85% των χρηστών των social media πιστεύει ότι μια εταιρεία όχι μόνο πρέπει να έχει μια παρουσία στα social media αλλά και να αλληλεπιδρά με τους πελάτες της μέσω αυτών.
Στόχος είναι η σωστή αξιοποίηση των Social Media για τη δημιουργία μια ενεργής online κοινότητας για ενεργή και ουσιαστική επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές της, ώστε να προβάλλει τη μάρκα και τα προϊόντα / υπηρεσίες της, αλλά και να λάβει το ανάλογο feedback.
Πώς λειτουργεί το Social media marketing;
Το Social Media Marketing λειτουργεί χτίζοντας μια κοινότητα από χρήστες που ενδιαφέρονται για το brand, το προϊόν ή την υπηρεσία. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν ιδέες, να πουν την άποψή τους και να μοιραστούν με τους φίλους τους πληροφορίες για την αγαπημένη τους επιχείρηση/ brand. Mε τη δημιουργία της online κοινότητας η επιχείρηση επιτυγχάνει, όχι μόνο να διατηρήσει τους ήδη υπάρχοντες πελάτες της, αλλά και να προσελκύσει νέους.
Έχοντας ως βάση τα πιο διαδεδομένα Social Media όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το YouTube και το LinkedIn, η SNS | Social Network Support αναλαμβάνει την κατάλληλη προβολή της επιχείρησής σας, ώστε η εταιρεία να αναπτύξει το κοινωνικό προφίλ που είναι συμβατό με την προσωπικότητα της.
Τι κάνει ένας Social Media Manager;
Σύμφωνα με την Carrie Keenan – Social Media και Community Manager στην Thill Logistics Inc- το αντικείμενο απασχόλησης ενός social media manager είναι για πάρα πολλούς άγνωστο και παρεξηγημένο. Για τον λόγο αυτό δημιούργησε έναν δεκάλογο στον οποίο αναφέρει τι δεν πρέπει ποτέ να πει κάποιος για έναν social media manager και τον οποίο παραθέτουμε σε μετάφραση:
1. Έχω και εγώ ενεργή παρουσία στο Facebook. Θα μπορούσα λοιπόν να κάνω και εγώ αυτό που κάνεις εσύ.
Το Facebook είναι ένα μέρος των social media και όχι ολόκληρη η δουλειά. Χρειάζεται πολύ καλή γνώση για όλα τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης καθώς και τον καλύτερο τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη παρουσία μιας επιχείρησης στην κοινότητα της.
2. Δεν μπορώ να κατανοήσω τη χρηστικότητα του Twitter.
Η αλήθεια είναι πως το Twitter είναι από τα πιο σημαντικά Social Media εργαλεία και αποτελεί άμεσο τρόπο αλληλεπίδρασης με τα μέλη της κοινότητας σας, καθ’ότι σε αντίθεση με το Facebook αποτελεί κατά κύριο λόγο χώρο συζήτησης.
3. Τελικά, τι κάνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας;
Με μία απλή λέξη: Πολλά!
Μερικά από αυτά είναι να δημιουργώ και να επιμελούμαι περιεχόμενο, να φτιάχνω διαγωνισμούς στο Facebook, να συντάσσω μηνιαίες αναφορές για την πορεία της παρουσίας σας στα Social Media, να ερευνώ τι λένε οι χρήστες για την επιχείρηση σας, να χειρίζομαι και να απαντώ σε σχόλια και ερωτήσεις πελατών σας ενώ ταυτόχρονα να διατηρώ την καλή φήμη του Brand για την επιχείρηση σας.
4. Στην πραγματικότητα, χρησιμοποιούνται όλα αυτά στη δουλειά;
Τα Social Media είναι ένα ιδανικό μέρος για να εμπλακείτε στις κοινότητες όπου συμμετέχουν οι πελάτες σας, ώστε να τους ακούσετε και να τους γνωρίσετε καλύτερα.
5. Σε φίλους και γνωστούς, θα μπορούσες να κάνεις δωρεάν τα Social Media, σωστά;
Όχι, η διαχείριση των Social Media είναι μία υπηρεσία. Πληρώνετε κάποιον για να διαχειρίζεται το λογαριασμό σας στα Social Media με τον ίδιο τρόπο που θα πληρώνατε το λογιστή σας για να κρατάει τα φορολογικά σας ή τον δικηγόρο σας για να διαβάζει και να συντάσσει συμβόλαια . Θα ζητούσατε ποτέ αυτές οι υπηρεσίες να παρέχονται δωρεάν;
6. Τι θα κάνεις όταν τα social media “εξαφανιστούν”;
Μπορεί τα πράγματα να εξελιχθούν μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας και μπορεί να τροποποιηθούν τα κανάλια επικοινωνίας όμως η ανάγκη κάθε επιχείρησης να εμπλέκεται σε online κοινότητες θα υπάρχει πάντα και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ οπότε απλά θα εξελιχθεί και ο social media manager για μπορέσει να ανταποκριθεί στις αλλαγές και τις νέες απαιτήσεις.
7. «Αυτό μπορεί να το κάνει και ένας εκπαιδευόμενος, ο γιος μου, η ανιψιά μου;
Το θέμα δεν είναι αν θα το κάνει αλλά πώς θα το κάνει. Το άτομο που βρίσκεται πίσω από τα social media είναι ακόμα ένα πρόσωπο της επιχείρησής σας και ό,τι λέει και κάνει online έχει βαθύτερο αντίκτυπο σε αυτήν. Να θυμάστε πάντα ότι, σύμφωνα με τον Scott Stratten, «χρειάζεται μια ολόκληρη ζωή για να χτίσεις τη φήμη σου και ένα μόνο tweet για να την καταστρέψεις«.
8. Εννοείς δηλαδή πως οι άνθρωποι σε πληρώνουν για να κάνεις Tweet για λογαριασμό τους;
Ναι, αλλά αναλογιστείτε το εξής: αυτά τα φαινομενικά απλά tweets ή κάθε άλλη ανάρτηση στο Facebook ή σε άλλο κοινωνικό δίκτυο εμπεριέχουν πολλή σκέψη και επεξεργασία. Π.χ ταιριάζει αυτό το tweet με τη φωνή του brand; Κολλάει με τη social media στρατηγική μας; Αν είναι από κάποια άλλη πηγή, είναι η πηγή του αξιόπιστη; Είναι τα γεγονότα πραγματικά; Είναι η ορθογραφία και η σύνταξη σωστές; Και αυτές είναι μόνο κάποιες από τις σκέψεις που υπάρχουν πίσω από κάθε ανάρτηση που γίνεται σε κάθε κοινωνικό δίκτυο.
9. “Ποιος θα σε πλήρωνε για αυτό; Αφού είναι δωρεάν”.
Ενώ το να ανοίξεις ένα βασικό social media λογαριασμό είναι όντως δωρεάν, από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν χρεώσεις για τη χρήση κάποιων εργαλείων, τα οποία εργαλεία είναι, κατά κύριο λόγο, πολύ χρήσιμα για μια πιο δυναμική παρουσία της επιχείρησης σας. Επιπλέον, θα πρέπει να αναλογιστείτε και το κόστος του χρόνου. Τα social media είναι ζωντανά και ενεργά 24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες τη βδομάδα, 365 μέρες το χρόνο. Έχετε εσείς το χρόνο να απαντάτε σε κάθε ανάρτηση στο Facebook ή να γράφετε για το blog σας και παράλληλα να απαντάτε και στα σχόλια;
10. “ Και δηλαδή, ποια είναι η πραγματική σου δουλειά;”
Αυτή είναι η πραγματική μου δουλειά, και οι υπηρεσίες που προσφέρω για μια πιο ολοκληρωμένη και επιτυχημένη παρουσία της επιχείρησης σας στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης. Χρειάζεται πάντα ένας Social Media Manager σε κάθε επιχείρηση που ασχολείται ενεργά με την προβολή της στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Τι είναι το Linkedin;
To LinkedIn είναι ένας δικτυακός τόπος κοινωνικής δικτύωσης (social nerworking website) που εξειδικεύεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα δίκτυο από υπάρχουσες και νέες επαγγελματικές επαφές (που αποκαλούνται συνδέσεις – connections). Όμως, προχωράει περισσότερο από αυτό. Όταν προσθέτεις μια νέα σύνδεση, οι συνδέσεις αυτής και οι συνδέσεις αυτών των συνδέσεων επίσης θα προστεθούν στο δικό σου δίκτυο. Αυτό προσφέρει σε έναν επαγγελματία απίστευτα μεγάλο πεδίο επαφών επαγγελματικών.
Σύμφωνα με τη Wikipedia, το LinkedIn έχει περισσότερους από 30 εκατομμύρια χρήστες και προσελκύει περισσότερους από 3,2 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μήνα σε ένα συνολικό αριθμό από περισσότερες από 150 διαφορετικές επιχειρήσεις. Το LinkedIn ταιριάζει περισσότερο σε μη διαδικτυακές επιχειρήσεις από τους άλλους ιστότοπους κοινωνικής διαδικτύωσης.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κρατήσει κάποιος λεπτομέρειες των επαφών του ενώ δημιουργεί ένα ισχυρό δίκτυο, ενώ άλλοι χρήστες το χρησιμοποιούν κυρίως για να κάνουν επαφές και να εξασφαλίσουν μελλοντική απασχόληση. Επίσης, πολλοί εργοδότες και γραφεία χρησιμοποιούν τα δίκτυά του για να βρουν κατάλληλους υποψηφίους για εργασία.
Τι είναι το Youtube;
Αν και όταν μιλάμε για κοινωνικά δίκτυα τα πρώτα που μας έρχονται στο μυαλό είναι το Facebook και τo Instagram, το YouTube είναι επίσης από τα μεγαλύτερα δίκτυα που ανεβάζει videoclips στο διαδίκτυο συγκεντρώνοντας εκατομμύρια από κόσμο παγκοσμίως. Όταν ξεκίνησε το YouTube το Φεβρουάριο του 2005 ο στόχος του ήταν να παρέχει online ψηφιακά video. H Google αγόρασε το Youtube την επόμενη χρονιά. Η εταιρεία εκτιμά ότι κάθε λεπτό ανεβαίνουν στο διαδίκτυο 20 ώρες video.
Ανάλογα με την επιχείρηση σας και τους στόχους της, το YouTube μπορεί να σας βοηθήσει στην προβολή των χώρων, των event αλλά και σε πολλές άλλες παρουσιάσεις με στόχο να σας γνωρίσει καλύτερα ο υποψήφιος πελάτης σας και να δημιουργήσετε fans!
Αφήστε τους να μοιράσουν τα video σας, στα υπόλοιπα Social Media με τον πιο εύκολο τρόπο!
Τι είναι το Twitter;
Το Twitter λοιπόν είναι μια δωρεάν social network και micro-blogging υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους χρήστες του να γράφουν σύντομα μηνύματα και να διαβάζουν τα μηνύματα άλλων χρηστών της υπηρεσίας (τα γνωστά ως tweets).
Social γιατί σου επιτρέπει να έρθεις σε επαφή και να αλληλεπιδράσεις με άλλα μέλη του, που μπορεί να έχετε κάτι κοινό.
Μικρο-blogging γιατί μπορείς να γράψεις την κατάστασή σου μέσα σε 280 χαρακτήρες με εικόνες ή άλλα media. Έτσι γίνεται πολύ πιο εύκολο να γράψεις κάτι.
Στην πορεία το Twitter έγινε μέρος προώθησης ιδεών, προϊόντων, νέων και φυσικά εξελίχθηκε σε μια πλατφόρμα asynchronous Chat, όπου η συζήτηση μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερη διάρκεια, αλλά και με περισσότερα άτομα απ’ ότι ένα κλασικό Chat.
Σε μια επιχείρηση επιτρέπει στους χρήστες (followers) να μαθαίνουν πρώτοι τα νέα, τις προσφορές ή τις δραστηριότητες της, δημιουργώντας έτσι ένα κοινό που την ακολουθεί.
Λίγα βασικά tips.
– Tweet λέμε το κείμενο που βάλαμε εμείς ή κάποιος άλλος στο twitter.
– Twitters είναι όλοι όσοι χρησιμοποιούν το twitter.
– Followers είναι όσοι μας ακολουθούν (διαβάζουν τα μηνύματα που γράφουμε)
– Following είναι όσοι ακολουθούμε εμείς (διαβάζουμε στην κεντρική μας σελίδα αυτά που γράφουν)
– Πρώτα βάζουμε μερικά updates δικά μας, και μετά ακολουθούμε άλλους. Έτσι θα μας ακολουθήσουν κι αυτοί ευκολότερα . Θα καταλάβουν ότι δεν είμαστε απλά ένα bot .
– Αν κάνουμε προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε αν θα ακολουθήσουμε κάποιους ή όχι. Αν αποφασίσουμε να ακολουθούμε θα πρέπει να το κάνουμε για όλους όσους μας προσθέτουν.
– Αν είμαστε εταιρεία ή υπηρεσία θα πρέπει να ξέρουμε ότι το twitter έχει αλληλεπίδραση. Θα πρέπει να τσεκάρουμε συχνά για απαντήσεις ή προσωπικά μηνύματα προς εμάς και να απαντάμε.
Τι είναι το Facebook;
Facebook είναι χώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους
Το Facebook σήμερα έχει πάνω από 1 δις ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντάς το έτσι στη λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web sites του πλανήτη (2ο μετά το google). Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά.
Το facebook για την επιχειρηση
Τι μπορούμε να κάνουμε στo facebook.
Μπορούμε να φτιάξουμε:
- Page
- Events
- Check in spots
- Facebook advertising
- Διαγωνισμοί
Page
Στο facebook μπορούμε να φτιάξουμε σελίδα (page) για την επιχείρηση μας, να την κοινοποιήσουμε δημιουργώντας fans που με τη σειρά τους την κοινοποιούν στην δική τους κοινότητα, στους δικούς τους φίλους δηλαδή.
Η διαφορά του page με το profile είναι ότι το page είναι σελίδα που ΔΕΝ αναφέρεται σε φυσικό πρόσωπο αλλά σε μια επιχείρηση. Έτσι επιτρέπει να έχουμε πολλούς διαχειριστές και όχι μόνο ένα όπως στην περίπτωση του profile.
Επίσης σημαντικό είναι ότι στο Page μπορούμε να βάλουμε όλα τα στοιχεία της επιχείρησης μας και να την τοποθετήσουμε στο χάρτη για να μπορούν όλοι να δουν που βρίσκετε η επιχείρηση και να μπορούν να την επισκεφτούν ή ακόμα και να την κοινοποιήσουν στο δικό τους profile για να το δουν οι δικοί τους φίλοι ή να κάνουν check in με το smart phone.
Check in spot
Το Check in είναι μια δυνατότητα που έχουν οι χρήστες του facebook μέσω του smart phone να κοινοποιούν στους φίλους τους την τρέχουσα τοποθεσία τους.
Κάνοντας check in σε ένα μέρος αυτομάτως στην οθόνη του κινητού των φίλων μου εμφανίζεται ένα pop up μήνυμα που λέει ότι ο τάδε βρίσκεται στην τάδε τοποθεσία η στο τάδε μαγαζί.
Events
Ανάλογα την επιχείρηση και τις δραστηριότητες το facebook σας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσετε events.
Ένα event λοιπόν που επρόκειτο να γίνει κοινοποιείτε στους θαυμαστές της σελίδας σας (page) της επιχείρησης σας, δίνοντάς την δυνατότητα να προσκαλέσετε εσείς αλλά και οι φίλοι σας κόσμο σε αυτό το event.
Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης από το facebook για τον αριθμό τον προσκεκλημένων αλλά και το ποιοι έχουν δηλώσει ότι θα παραβρεθούν, ποιοί ίσως παρευρεθούν και ποιοι όχι.
Facebook advertising
Τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης στο Facebook;
- Προσεγγίζετε στοχευμένα τους υποψήφιους πελάτες σας
- Δημιουργείτε μια κοινότητα γύρω από την επιχείρησή σας
- Μετατρέπετε τις νέες διασυνδέσεις σας σε πωλήσεις
Διαγωνισμοί
Άλλος ένας τρόπος για αυξήσετε τα μέλη στη σελίδα σας πιο γρήγορα.
Τι είναι το QR Code Barcode;
Υπάρχουν πολλοί ενδιαφέροντες τρόποι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην επιχείρησή σας τα QR codes, είτε έχετε μια εταιρεία B2B είτε B2C, είτε πουλάτε προϊόντα είτε υπηρεσίες.
Τα QR codes είναι ουσιαστικά μία μορφή barcode. Βασικές προϋποθέσεις για να διαβαστεί ένα QR code είναι το άτομο που θα το σκανάρει να έχει smartphone και την κατάλληλη εφαρμογή. Κυκλοφορούν πολλές δωρεάν εφαρμογές για τα smartphones που μπορούν να τα διαβάσουν. Ο κόσμος καθημερινά αγοράζει συσκευές τέτοιου είδους, κατά συνέπεια αργά ή γρήγορα θα αποκτήσουν ένα και οι δικοί σας υποψήφιοι πελάτες και θέλετε να είστε μέσα στο “παιχνίδι” αυτό.
Επίσης, υπάρχουν αρκετά sites στα οποία μπορείτε να γράψετε την διεύθυνση της ιστοσελίδας σας είτε μιας υποσελίδας και να σας την μετατρέψει αυτόματα σε ένα QR code το οποίο στην συνέχεια το δίνετε σε ένα διαφημιστικό γραφείο ή σε ένα τυπογραφείο και σας το τυπώνει οπουδήποτε επιθυμείτε.
Πού μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε:
Στην επαγγελματική σας κάρτα.
Σε αυτοκόλλητα.
Σε ρούχα της εταιρείας σας, σε καπέλα, σε T-shirts, είτε σε δώρα που κάνετε όπως κούπες για τον καφέ, ημερολόγια κτλ.
Στα προϊόντα σας.
Σε διαφημίσεις που κάνετε σε περιοδικά, εφημερίδες κτλ.
Στην βιτρίνα της επιχείρησής σας για συγκεκριμένες προσφορές.
Σε προσφορές σας για να κατευθύνετε τον πελάτη σας σε συγκεκριμένη σελίδα στο site σας όπου μπορεί να μάθει περισσότερες πληροφορίες για ένα προϊόν.
Σε επιγραφές.
Στην διαφημιστική αλληλογραφία που στέλνετε, σε καταλόγους κτλ.
Στα επαγγελματικά οχήματα που έχετε.
Για ποιό λόγο;
Για πολλούς λόγους όπως βελτίωση του μάρκετινγκ σας, αύξηση του πελατολογίου σας, καινοτομία στον τρόπο που μπορείτε να κάνετε έρευνες στους πελάτες σας, για καλύτερες δημόσιες σχέσεις κτλ.
Για να δημιουργήσετε traffic στην ιστοσελίδα σας.
Για να προωθήσετε κάποιες συγκεκριμένες προσφορές.
Για να κάνουν download ένα e-book ή κάποια φόρμα που έχετε ετοιμάσει. Θα πρέπει το QR code να τους οδηγεί σε μια συγκεκριμένη σελίδα (landing page).
Για να βρείτε περισσότερους πελάτες και φυσικά για να σας βρίσκουν πιο εύκολα!
Για να διαφημιστείτε με έξυπνο και πρωτοποριακό τρόπο.
Για να δώσετε συγκεκριμένες οδηγίες στους πελάτες σας.
Για εκπαιδευτικούς λόγους.
Είτε πιστεύετε στην χρησιμότητα των QR codes είτε όχι, θα πρέπει να δημιουργήσετε τις συνθήκες στην επιχείρησή σας για να τα θέσετε σε εφαρμογή καθώς αποτελούν ένα ακόμη βήμα για να την προωθήσετε. Ο μοναδικός περιορισμός στο να τα χρησιμοποιήσετε είναι η φαντασία σας!