fbpx

Γνωρίζετε γιατί βρίσκεστε στο Facebook; Ο λόγος που βρίσκεστε στο Facebook είναι για να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας και για να κοινωνικοποιήστε, να είστε ανοιχτός στο διάλογο και τη διάδραση. Μήπως όμως αντ’ αυτού και χωρίς να το αντιλαμβάνεστε είστε για όλους τους λάθος λόγους, πέφτοντας στην παγίδα να κάνετε λάθος χειρισμούς και ενέργειες, με αποτέλεσμα τελικά να απομακρύνετε το κοινό σας;

Συνοψίζουμε τα λάθη που πρέπει να αποφεύγετε στο Facebook !

facebook-donts

1. Μη δημιουργείτε προσωπικό προφίλ. Δημιουργήστε σελίδα.

Η επιχειρηματική σελίδα σας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε μεγάλη γκάμα λειτουργιών όπως είναι να σας δώσει το κοινό το like του, να δηλώσει ότι εισήλθε στην επιχείρησή σας, να κάνετε προσφορές, να έχετε πρόσβαση σε στατιστικά και να έχετε πολλές επιλογές για διαφήμιση και προώθηση. Επομένως, η σελίδα σάς δίνει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες αλληλεπίδρασης και σας δίνει και τη δυνατότητα να καταχωρήσετε εσείς την επιχείρησή σας στον κλάδο που ανήκει. Αν λοιπόν έχετε προσωπικό προφίλ αντί επιχειρηματικής σελίδας, εμπρός μετατρέψτε το.

2. Μην αφήνετε ασυμπλήρωτα τα στοιχεία της επιχείρησής σας. Δώστε Πληροφορίες.

Το Facebook σάς δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε ένα χώρο δωρεάν στο διαδίκτυο για να διαφημίσετε την επιχείρησή σας και να βοηθήσετε το κοινό σας να σας μάθει καλύτερα. Για να έχει νόημα αυτό θα πρέπει και εσείς με τη σειρά σας να συμπληρώσετε όλα τα πεδία που αφορούν στην επιχείρησή σας, ώστε οι χρήστες να μπορούν να σας βρουν αλλά και να αντιληφθούν ότι επενδύετε σε αυτήν την κοινότητα που λέγεται Facebook. Αφού συμπληρώσετε το προφίλ σας, αφιερώστε χρόνο να συμπληρώσετε τις ώρες λειτουργίας σας, το τηλέφωνό σας, τη διεύθυνση της ιστοσελίδας σας και οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία που μπορεί να ενδιαφέρει τους χρήστες. Μην τους κάνετε να πρέπει να ψάξουν για να τη βρουν, γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται να μπουν στη διαδικασία.

3. Μη χρησιμοποιείτε το Facebook ως ειδησεογραφικό μέσο. Δώστε τροφή όχι μόνο για σκέψη αλλά και για αλληλεπίδραση.

Αν χρησιμοποιείτε το Facebook για να δημοσιεύετε Δελτία Τύπου ή για να αναρτάτε συνδέσμους που οδηγούν στο blog σας, χωρίς να δίνετε στους χρήστες κάτι για να αλληλεπιδράσουν, τότε το χρησιμοποιείτε λάθος. Το Facebook είναι από όλα τα κοινωνικά δίκτυα το πιο κοινωνικό. Αν θέλετε να δείτε αποτελέσματα πρέπει να εστιάσετε στο να πυροδοτείτε συζητήσεις και να δίνετε στους χρήστες λόγο για να θέλουν να αλληλεπιδρούν και ως εκ τούτου να δεσμεύονται (engage) με την επιχείρησή σας. Σκεφτείτε ότι το Facebook παύει να διαμοιράζει τις αναρτήσεις σας στις ενημερώσεις (news feed) των χρηστών όταν αυτές δεν προκαλούν τα likes, τα σχόλια και τα shares. Αν τόσο σοβαρά αντιμετωπίζει το Facebook τη δέσμευση (engagement), μήπως ήρθε η ώρα να κάνετε το ίδιο;

4. Μην αγνοείτε τα σχόλια. Ενδιαφερθείτε για τη γνώμη του κοινού σας.

Τώρα που καταστήσαμε σαφές ότι η δέσμευση (engagement) είναι το θέμα του Facebook, μάλλον είναι εξίσου σαφές ότι είναι κακή ιδέα να αγνοείτε τα σχόλια του κοινού σας στο χρονολόγιο (timeline) ή και τα εισερχόμενα μηνύματά του. Ο λόγος είναι προφανής. Δεν μπορείτε να αγνοείτε το κοινό σας, γιατί είναι οι πελάτες και οι εν δυνάμει πελάτες σας. Η επιχείρησή σας είναι θεμελιωμένη σε ανθρώπους. Τροφοδοτώντας αυτή τη σχέση, δείχνετε στους πελάτες σας ότι ενδιαφέρεστε για τις ανάγκες τους (και όχι μόνο για την τσέπη τους) και τελικά χτίζετε μία καλύτερη επιχείρηση.

5. Μην αφήνετε spam (άσχετα) σχόλια στο χρονολόγιό (timeline) σας. Επιμεληθείτε τη σελίδα σας.

Δυστυχώς δεν είναι όλα τα σχόλια σχετικά με το αντικείμενό σας ή/και καλοπροαίρετα. Δημιουργώντας στο Facebook μία δημόσια σελίδα γίνεστε δημόσια πρόσωπα. Δεν μπορείτε μετά να εξαφανίζεστε. Επιβλέψτε τι ανεβαίνει στο χρονολόγιό (timeline) σας. Επιμεληθείτε τα spam σχόλια. Επίσης, μην επιτρέπετε στους χρήστες να παρενοχλούν ο ένας τον άλλο. Εξασφαλίστε την τάξη στη σελίδα σας. Η σελίδα σας αφορά στην επιχείρησή σας. Έχετε ευθύνη να την προφυλάσσετε.

6. Μην κάνετε like στις ίδιες σας τις αναρτήσεις. Αφήστε τους χρήστες να το κάνουν αυτό.

Ξέρουμε ότι η ανάρτησή σας είναι της αρεσκείας σας, αφού εσείς την επιλέξατε και την αναρτήσατε. Δεν χρειάζεται να δώσετε like, γιατί είναι σαν να ευλογείτε τα γένια σας. Αυτό από τη μία σας κάνει να φαίνεστε ανασφαλείς ότι δεν έχετε κοινό, δεύτερον θα αναρωτιούνται οι χρήστες αν όντως έχετε κοινό και από την άλλη σας κάνει να φαίνεστε υπερφίαλοι.

7. Μην αγνοείται τα στατιστικά του Facebook. Προσπαθήστε να αντιληφθείτε τη φιλοσοφία του κοινού σας.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του να έχετε επιχειρηματική σελίδα είναι ότι σας δίνει δωρεάν στατιστικά. Τα στατιστικά του Facebook σας δίνουν σημαντικά δεδομένα όπως πόσοι χρήστες βλέπουν τη σελίδα σας, αν αλληλεπιδρούν με αυτή, ποιοι αλληλεπιδρούν με αυτοί και μιλούν για αυτήν, που ζουν κλπ. Μπορείτε ακόμη και να εξάγετε τα στατιστικά για να τα χρησιμοποιήσετε ως δικό σας μέτρο σύγκρισης μες στο χρόνο. Οφείλετε να κοιτάτε και να χρησιμοποιείτε αυτήν την πληροφόρηση ώστε να κατανοείτε καλύτερα το κοινό σας, τι του αρέσει και πώς μπορείτε να διεισδύσετε καλύτερα σε αυτό.

8. Μη βάζετε κακό avatar. Χρησιμοποιείστε ένα avatar που εντυπώνεται στη μνήμη.

Το avatar (η εικόνα προφίλ που μπαίνει στον μικρό τετράγωνο χώρο κάτω αριστερά της cover photo – εξώφυλλο) αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σας στο Facebook. Χρησιμοποιείστε κάτι ευκρινές, σαφές, αναγνωρίσιμο και αξιοπρόσεκτο. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να επανασχεδιάσετε το λογότυπό σας ή να δημιουργήσετε ένα λογότυπο σύμφωνα με τις διαστάσεις, το μέγεθος, το σχήμα κλπ του avatar. Μη χρησιμοποιείτε μία εικόνα προφίλ που έχει πολύ κείμενο ή που αλλοιώνεται όταν πάτε να την προσαρμόσετε στο avatar.  Θυμηθείτε ότι οι περισσότεροι χρήστες δε θα μπουν στη σελίδα σας αφού της κάνουν like. Αντίθετα επαφίενται ότι θα πληροφορηθούν τα νέα της επιχείρησής σας και θα δουν τις αναρτήσεις σας στις ενημερώσεις (news feed) τους. Φτιάξτε ένα avatar που θα θυμούνται.

9. Μη βάζετε κακή cover photo. Κάντε τους χρήστες να σας δώσουν like επειδή είναι ωραία.

Πρέπει να προσαρμόζετε την cover photo (φωτογραφία εξωφύλλου). Είναι η εικόνα του  με τι καταπιάνεστε, δείχνει το αντικείμενό της επιχείρησής σας. Είναι χίλιες λέξεις σε μια εικόνα. Επιλέξτε σοφά τη φωτογραφία που θα χρησιμοποιήσετε και παίξτε με αυτή. Προσαρμόστε την κάθε φορά στην περίσταση και την περίπτωση και βέβαια όπως στην περίπτωση του avatar στο μέγεθος.

Αυτά είναι τα 9 πιο συνήθη λάθη που βλέπουμε στο Facebook. Υπάρχουν κι άλλα, αλλά θα μπορούσατε να βελτιώσετε κατά πολύ τη σελίδα σας ξεκινώντας να διορθώνετε αυτά.

Το λάθος Νο 10 το αφήνουμε να μας το γράψετε εσείς!