Σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά δίκτυα, σε όποιο στάδιο της στρατηγικής σας και αν βρίσκεστε, ένα είναι σίγουρο, ότι επιβάλλεται να επενδύσετε στη δέσμευση (engagement). Ενώ αυτό ισχύει, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν το γιατί. Η δέσμευση (engagement) είναι μία από αυτές τις λέξεις που ακούμε συνεχώς και η αλήθεια είναι ότι θα συνεχίσουμε να την ακούμε.
Όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, (είμαστε ακόμη στο πειραματικό στάδιο), το μόνο πράγμα που ενδιέφερε τους ανθρώπους του μάρκετινγκ ή πιο συχνά τους πελάτες τους ήταν το πόσους οπαδούς είχαν. Είτε αυτό αφορούσε στο blog τους, στο Myspace, στο Facebook (Likes) ή στο Twitter, ο αριθμός ήταν σημαντικός. Ενώ αυτός ο αριθμός εξακολουθεί να είναι σημαντικός, δεν είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να εξετάζουμε όταν μετράμε την αποτελεσματικότητα μιας εκστρατείας (καμπάνιας).
Ο αριθμός που δείχνει τη δέσμευση (engagement) είναι ένας ρεαλιστικός, μετρήσιμος αριθμός γιατί δείχνει πόσοι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το μήνυμά σας. Επίσης, είναι η απτή απόδειξη ότι έχετε την προσοχή τους.
Ο αριθμός των οπαδών που έχετε δεν είναι τόσο σημαντικός όσο η αλληλεπίδραση που πετυχαίνετε με αυτούς. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση με 10.000 οπαδούς, από τους οποίους μόνο οι μερικές εκατοντάδες αλληλεπιδρούν, είναι σε χειρότερη κατάσταση από ό, τι μία επιχείρηση με 2.000 οπαδούς, από τους οποίους 1.000 αλληλεπιδρούν μαζί της. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο ο αριθμός αυτός δεν είναι τόσο σημαντικός όσο θα πίστευε κανείς, είναι γιατί έχετε περισσότερη επιτυχία αν μπορείτε να είστε σε επαφή με εκείνους που είναι το άμεσο κοινό-στόχος σας, αντί να συγκεντρώνετε ένα μεγάλο αριθμό οπαδών μόνο και μόνο για να καυχηθείτε για το πόσους πολλούς οπαδούς έχετε. Όταν σκέφτεστε πόσους πολλούς οπαδούς θέλετε, σκεφτείτε έναν ρεαλιστικό αριθμό ανθρώπων που θα αγοράσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες σας ή εκείνους που μπορούν να επηρεάσουν τους άλλους να τα αγοράσουν.
Δέσμευση (engagement), με πολύ απλά λόγια, είναι τα πράγματα που οι οπαδοί σας κάνουν για να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με την επιχείρηση. Αυτό μπορεί να είναι από το να σχολιάζουν στο Facebook την κατάστασή σας μέχρι να αναρτούν μία φωτογραφία στον τοίχο σας. Μπορεί ακόμη να είναι η δήλωση στο Facebook ή το Foursquare ότι εισήλθαν (check-in) στην τοποθεσία σας. Μπορεί να είναι η συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό ή ένα tweet που έκαναν. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που μία επιχείρηση μπορεί να κάνει για να δεσμεύσει (engage) το κοινό της.
Η δέσμευση (engagement) δεν είναι μόνο ένα βασικό στοιχείο για το χτίσιμο μιας πιστής βάσης οπαδών, είναι επίσης ένα κρίσιμο κομμάτι της πολλαπλής (viral) επιτυχίας σας. Όταν λέμε πολλαπλής (viral), δεν το εννοούμε με την έννοια όπου ένα βίντεο από το YouTube έχει διαμοιραστεί πολλαπλά (viral), συγκεντρώνοντας εκατομμύρια θεάσεις (παρόλο που και αυτό θα ήταν ωραίο). Αντίθετα, ως πολλαπλή (viral) εννοούμε τη διάδοση της επιχείρησης από στόμα σε στόμα και τις πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις της διάδοσης αυτής. Κοινώς, πώς εξαπλώνεται.
Για παράδειγμα, όταν κάποιος ασχολείται με την επιχείρησή σας στο Facebook, αυτή θα εμφανιστεί και στις ενημερώσεις του (newsfeed). Αυτό είναι αυτό που θέλουμε εμείς που ασχολούμαστε με το μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα. Όσο πιο πολλές οι εμφανίσεις της επιχείρησής σας σε πολλών διαφορετικών χρηστών τις ενημερώσεις (newsfeeds) τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να αυξήσετε τους οπαδούς σας. Αυτοί οι οπαδοί είναι σημαντικοί επειδή είναι οι φίλοι των οπαδών σας. Και οι φίλοι επηρεάζουν τους φίλους.