Η τελευταία “μόδα” που κυρίευσε τις επιχειρήσεις είναι αυτή των Social Media:Facebook, Linkedin, twitter, Google + για να αναφέρουμε μερικά.
Ο σύγχρονος επιχειρηματίας πρέπει να είναι πολύ προσεχτικός στο πως τα χρησιμοποιεί. Πώς μπορούν όμως οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν με το καλύτερο τρόπο τα SM (social Media); Ακολουθούν μερικές κατευθυντήριες γραμμές που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη αν σχεδιάζετε να ασχοληθείτε ή να αλλάξετε τη Στρατηγική σας στο Internet για να αποφύγετε τυχόν λάθη:
• Τα social media δεν είναι μόνο μέσο διαφήμισης. Είναι μέσο επικοινωνίας και αμφίδρομης συζήτησης. Χρησιμοποιήστε τα Social Media για να επικοινωνείτε με τους πελάτες, το προσωπικό σας, τους συνεργάτες σας.
• Πρέπει να προσφέρει κάτι χρήσιμο και να είναι δυναμικό (όχι στατικό). Αναρτήστε ειδήσεις για την εταιρία σας, νέα προϊόντα, οδηγίες χρήσης, εκδηλώσεις, ανακοινώσεις, διαγωνισμούς. Προσοχή όμως να μην τους τρελάνετε καθημερινώς και να τους κατακλύζετε συνεχώς με άχρηστες πληροφορίες.
• Κανένας δεν ξέρει την επιχείρηση σας καλύτερα από εσάς και πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να αποδώσει. Απευθυνθείτε σε εταιρίες που ειδικεύονται στην προώθηση επιχειρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι θα παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας της, θα προτείνουν λύσεις και καινούργιες ιδέες.
• Χρειάζεται άμεση ανταπόκριση. Το Internet κινείται με εξωπραγματικές ταχύτητες και οι σημερινοί χρήστες (και καταναλωτές) απαιτούν άμεσες απαντήσεις.
• Θετικά και αρνητικά σχόλια. Καμιά επιχείρηση δεν είναι τέλεια. Επιτρέψτε την ανάρτηση όλων σχολίων στη σελίδα σας, και αρνητικών και θετικών. Αν προσπαθήσετε να ‘λογοκρίνετε’ κάποιον επισκέπτη απλά θα βρει άλλο τρόπο να εκφράσει το παράπονο του. Θα πρέπει να χαίρεστε που οι πελάτες ή συνεργάτες σας απευθύνονται σε εσάς για τυχόν προβλήματα και δεν σας αφήνουν μόνους, στην άγνοιά σας. Έτσι δείχνουν ότι θέλουν να επιλύσουν πιθανά προβλήματα ή απορίες και αν το πετύχετε θα τους κάνετε ακόμα πιο πιστούς σε εσάς. Η ειλικρίνεια εδώ αποδίδει (Customer Loyalty).
• Δεν χρειάζεται να τα έχετε όλα. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά Social Media. Αν παρασυρθείτε από την ευκολία (και παγίδα) να γράφεστε σε όλα απλά θα χάσετε τον έλεγχο. Συμβουλευτείτε ειδικούς για να σας βοηθήσουν να επιλέξετε αυτό/ αυτά που σας ταιριάζουν και είναι αρκετά δημοφιλή και επικεντρωθείτε σε αυτά. Είναι καλύτερα να είστε καλοί σε ένα από το να είστε μέτριοι σε όλα.
• Όχι υπερβολικές απαιτήσεις από τους χρήστες. Μην απαιτείτε από τους επισκέπτες να σας δίνουν πλήρη στοιχεία, να κάνουν “like” και να εγγραφούν αν δεν θέλουν. Πρέπει να είστε διακριτικοί και να σέβεστε την επιθυμία τους για διακριτικότητα.