Είναι γεγονός πώς τα social media έχουν μπει δυναμικά στη ζωή μας επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό και την καθημερινότητα μας. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα για τη διάδοση των social media σε σχέση με τους χώρους εστίασης, το 87% των χρηστών διαβάζει online κρητικές και ιστοσελίδες προκειμένου να επιλέξουν το εστιατόριο που θα πραγματοποιήσουν το επόμενο δείπνο τους ακόμα και όταν πρόκειται για την ίδια τους την πόλη. Η αποτελεσματικότητα των επαγγελματικών καταλόγων μειώνεται δραστικά ειδικά σε χρήστες νεότερης ηλικίας όπως είναι αναμενόμενο. Ευτυχώς το μάρκετινγκ ενός εστιατόριου μέσω της χρήσης των social media έχει πολύ χαμηλό κόστος και θέλει ελάχιστο χρόνο να υλοποιηθεί αρκεί να είναι εστιασμένο και σαφές.
Πώς όμως θα πρέπει οι ιδιοκτήτες εστιατορίων να προβάλλουν την επιχείρηση τους μέσα από τα social media;Η διαφήμιση ενός εστιατορίου είναι η βασικότερη προϋπόθεση για την επιτυχία του. Μπορεί να μαγνητίσει την προσοχή ενός ενδιαφερόμενου δυνητικού πελάτη και από την άλλη να προσεγγίσει νέους πελάτες. Σας προτείνουμε 4 απλούς τρόπους για την προβολή του δικού σας εστιατορίου και την αύξηση του πελατολόγιου σας.
Το θέμα είναι πως μπορεί να επωφεληθεί από αυτή την εφαρμογή η επιχείρηση σας;
Λάβετε υπόψη ότι στο Foursquare υπάρχουν διάφορα είδη ειδικών προσφορών (specials) που μπορείτε να προσφέρετε. Κάποια από αυτά για παράδειγμα επιβραβεύουν τους πρώτους 10, 20 ή 30 πελάτες που θα κάνουν check-in στην τοποθεσία σας σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Σίγουρα, αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσετε την πελατεία σας σε ώρες που υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση είναι μειωμένη. Υπάρχει επίσης το Mayor Special, το οποίο επιβραβεύει το πρόσωπο που έχει «τσεκάρει» σε ένα χώρο τις πιο πολλές φορές, καθώς επίσης και το Check-in Special, το οποίο επιβραβεύει ένα πρόσωπο για ένα και μοναδικό check-in. Μπορείτε επιπλέον, να προσφέρετε κάποια προσφορά σε μία παρέα φίλων εάν αυτοί τσεκάρουν την ίδια στιγμή στο χώρο σας, μέσω του Friends Special.Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα Specials και αποδεδειγμένα έχουν βοηθήσει πολύ στη διατήρηση και την αύξηση της πελατείας τους. Εσείς γιατί να μην το δοκιμάσετε;
Σε σχετική ερώτηση του Daily Fax, για τη νέα επικοινωνιακή στρατηγική που εγκαινιάζει η αλυσίδα KFC και η οποία βασίζεται στα social media, ο Μάριος Γεωργακόπουλος ανέφερε: «Διαπιστώσαμε ότι έπρεπε να επενδύσουμε στην εξωστρέφεια διότι μπορεί εμείς και οι συνεργάτες μας να γνωρίζουμε την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας και το premium των υπηρεσιών μας στο κατάστημα, ωστόσο δεν ήμασταν σίγουροι ότι αυτό το έχουν συνειδητοποιήσει πλήρως και οι πελάτες μας. Κι αυτό γιατί είχαμε ξεχάσει να τους μιλήσουμε επί της ουσίας, δεν τους μιλούσαμε με τον τρόπο που ήθελαν αυτοί να μας ακούσουν και να μας καταλάβουν».
Οι ιδιοκτήτες εστιατορίων θα πρέπει να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες επικοινωνίας που τους προσφέρει η χρήση των social media με στόχο να ανταποκριθούν αλλά και να ξεπεράσουν τον έντονο και διαρκώς πιο απαιτητικό ανταγωνισμό. Ο κλάδος της εστίασης απαιτεί πολλές ώρες αφοσίωσης αλλά με την επιλογή μιας εστιασμένης επικοινωνιακής προσέγγισης με τα social media, μπορεί να επιτευχθεί αύξηση του πελατολογίου μιας επιχείρησης και αύξηση των πωλήσεων ανεξαρτήτως των σημερινών δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Εσείς τι θα κάνετε για την επιχείρηση σας;