Είναι γεγονός πώς τα social media έχουν μπει δυναμικά στη ζωή μας επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα μας και διαμορφώνοντας τη φήμη των εταιρειών. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, το 68% των Ελλήνων χρηστών του Internet συμμετέχει σε κάποιας μορφής ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση και το 60% σε blogs και forums. Επίσης, 1 στους 2 Έλληνες αναζητά, πριν αγοράσει, πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών.
Ωστόσο, ένα συχνό ερώτημα που τίθεται από πολλούς επιχειρηματίες είναι αν θα πρέπει να έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η αμφιβολία αυτή προκύπτει, επειδή δεν γνωρίζουν ξεκάθαρα τον σκοπό για τον οποίο θα πρέπει να έχουν και να βελτιώσουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή δεν γνωρίζουν τον τρόπο να τα διαχειριστούν καθώς και τον χρόνο που απαιτείται καθημερινά για την ενασχόλησή τους με αυτά.
Φυσικά, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ναι, θα πρέπει κάθε επιχείρηση όχι μόνο να δημιουργήσει αλλά και να βελτιώνει συνεχώς την παρουσία της στα social media. H επιλογή του κάθε μέσου που θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει εξαρτάται από τα διαφορετικά target groups τα οποία στοχεύει να προσεγγίσει και στα οποία ενδιαφέρεται να πουλήσει. Το μόνο που χρειάζεται για να το επιτύχει αυτό είναι μια στοχευμένη στρατηγική Marketing και ένα εξειδικευμένο γραφείο που να έχει την εμπειρία να χειρίζεται την καθημερινή ροή αλλά και το χρόνο που θα πρέπει να αφιερώνεται για την υλοποίηση των ενεργειών.
Η τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, είναι η συμμετοχή όλο και περισσότερων επιχειρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε επιχειρηματίας που θέλει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της εποχής, θα πρέπει να αντιληφθεί την αξία αλλά και τις δυνατότητες των εργαλείων αυτών. Οι καταναλωτές σήμερα δεν θέλουν να αλληλεπιδρούν με μια “απρόσωπη” εταιρεία. Για το λόγο αυτό, προκειμένου οι επιχειρήσεις να το ελέγξουν θα πρέπει να δημιουργήσουν μία ισχυρή online προσωπικότητα η οποία θα συμβάλλει στην διασύνδεση και αλληλεπίδραση με το κοινό.
Ένα πολύ απλό παράδειγμα δυναμικής παρουσίας στα social media είναι η Wind. Το 2012 η συνολική παρουσία της Wind στο Facebook σημείωσε αύξηση δημοτικότητας κατά 103,7%. Στο Twitter πραγματοποιήθηκαν 1.476 Tweets με τους followers να φτάνουν τους 2.239. Η ιστοσελίδα της εταιρίας www.wind.com.gr παρουσίασε αύξηση 53,2% σε μοναδικούς επισκέπτες ενώ η αντίστοιχη της καρτοκινητής WIND F2G www.f2g.gr στο 94%. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το 2012 η παρουσία της Wind επεκτάθηκε στο Google+, το Foursquare και το Instagram.
Στο σημερινό κλίμα είναι αρκετά δύσκολο για τις επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν. Βασικότερος στόχος πλέον είναι να δημιουργήσουν μια σταθερή παρουσία και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του πελάτη. Αν δεν έχετε ενεργή παρουσία στα social media, θα πρέπει να δημιουργήσετε γιατί οι περισσότεροι από τους τωρινούς (και μελλοντικούς) πελάτες σας είναι ήδη online. Αν δεν τους προσεγγίσετε εσείς, θα το κάνουν οι ανταγωνιστές σας. Δεν θέλετε να είστε εσείς ένα βήμα μπροστά;