Σίγουρα θα έχετε ακούσει για ένα εκ των δημοφιλέστερων κοινωνικών δικτύων, το Pinterest, στο οποίο όλοι κάνουν “pin” τα αγαπημένα τους ευρήματα.
Πρόκειται για μια online κοινότητα δημιουργίας bookmarks, φωτογραφιών, sites κ.λπ. Το Pinterest δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να μοιραστεί το περιεχόμενο που επιθυμεί με τις επαφές του με λίγα κλικ. Ο χρήστης μπορεί επίσης και να περιηγηθεί στους πίνακες άλλων χρηστών που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα και να κάνει τα γνωστά σε όλους like, comment και repin.
Κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργεί πίνακες (boards) όπου θα καρφιτσώνει τα ενδιαφέροντά του. Συνήθως ο κάθε πίνακας έχει ένα συγκεκριμένο θέμα. Από εκεί και πέρα, ακολουθείται το follow και unfollow, είτε σε χρήστες είτε σε συγκεκριμένα boards. Το ερώτημα που προκύπτει για το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο είναι αν το Pinterest είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις. Η απάντηση είναι ναι, το pinterest μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να έχει μια πετυχημένη παρουσία, για τους παρακάτω λόγους:
Οι χρήστες του Pinterest στις Η.Π.Α. αυξήθηκαν σε 18,7 εκατομμύρια το Μάρτιο από 17,8 το Φεβρουάριο και από μόλις 11,7 τον Ιανουάριο. Επιπλέον, οι χρήστες του Pinterest που συνδέθηκαν στο Facebook τον Απρίλιο μειώθηκαν σε 8,3 από 12,2 εκατομμύρια.
Τον περασμένο Ιανουάριο ο μέσος χρήστης πέρασε 89 λεπτά στο site, ενώ για το Φεβρουάριο, το Pinterest ήταν το τρίτο σε κατάταξη κοινωνικό δίκτυο με βάση το χρόνο που περνούν οι επισκέπτες σε αυτά, πίσω από το Facebook καιTumblr, ξεπερνώντας Twitter και LinkedIn.
Με βάση πρόσφατη έρευνα, το 73% των χρηστών του είναι γυναίκες ηλικίας 25-54 ετών, στοιχείο πολύ βασικό να γνωρίζει κάποιος πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με αυτό το μέσο, προκειμένου να στοχεύσει στο κατάλληλο κοινό.
Επιχειρήσεις με προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορούν να αποτυπωθούν σε αισθητικά ελκυστικές εικόνες , θα είναι και οι πιο πετυχημένες στο Pinterest. Οι χρήστες του Pinterest δηλώνουν τα ενδιαφέροντά τους ξεκάθαρα και πολύ συγκεκριμένα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι χρήστες που προέρχονται από το Pinterest είναι 10% πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορά.
Το Pinterest είναι ακόμα στα πρώτα στάδια της πορείας του, η οποία έχει ξεκινήσει με εντυπωσιακό τρόπο, σχετικά με το πώς ελκύει χρήστες και την αξία που μπορεί να παρουσιάσει για τις επιχειρήσεις. Μία εικόνα μπορεί να δώσει χίλιες λέξεις για μια επιχείρηση. Αν η επιχείρηση σας παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες που μπορείτε να αποδώσετε την ουσία, τη λειτουργικότητα και τον σκοπό αυτών που παρέχετε οπτικά, τότε θα έχετε μία επιτυχημένη παρουσία στο Pinterest.